رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
قانون

شرایط تخلیه ملکی که موجر (مالک) پول ودیعه مستاجر را نداده چگونه خواهد بود و آیا با تخلیه ملک می توان پول ودیعه و چک ضمانت تخلیه را پس گرفت پاسخ: پس از انقضاء مدت اجاره ، در صورت عدم استرداد پول ودیعه یا چک توسط موجر ، ملک را تخلیه کرده لیکن تحویل موجر نداده و […]

شرایط تخلیه ملکی که موجر (مالک) پول ودیعه مستاجر را نداده چگونه خواهد بود و آیا با تخلیه ملک می توان پول ودیعه و چک ضمانت تخلیه را پس گرفت
پاسخ:
پس از انقضاء مدت اجاره ، در صورت عدم استرداد پول ودیعه یا چک توسط موجر ، ملک را تخلیه کرده لیکن تحویل موجر نداده و  ضمن تأمین دلیل وضعیت خالی بودن ملک از طریق شورای حل اختلاف بر اساس ماده ۱۴۹ قانون آئین دادرسی مدنی ، دادخواست مطالبه یا استرداد وجه و نیز استرداد چک را تقدیم محاکم حقوقی حوزه اقامتگاه طرف نمائید.
منبع:میزان

اخبار مرتبط

نظرات

  • اگر پول ودیعه کل سرمایه شخص باشد و برای اجاره ی ملک دیگر تنها با آن پول می تواند محل دیگری را اجاره کند . چطور میتواند ملک را تخلیه کند . اثاث و وسایل را کجا ببرد . در ثانی ممکن است دریافت ودیعه به درازا بکشد آن موقع چه کسی جواب مستاجر را خواهد داد .
    فکرنمیکنید این قانون کمی ایراد دارد؟

    • مالک درتاریخ اتمام قرارداد برای پرداخت ودیعه یا تمدید قرارداد اقدام نکرده علی رغم اینکه مستاجر آمادگی خود را برای تخلیه یا تمدید قرارداد،اعلام کرده بوده، موجر شفاها ابراز داشته بمانید بعد از گذشت زمانی موجر اعلام میکند الیته به طور شفاهی که ، مبلغی به اجاره اضافه شود و پرداخت گردد ، مستاجر قبول نکرده اعلام کرده ودیعه را بازگرداند تا ملک را تخلیه کند ، موجر عمل نکرده، اظهارنامه در همین موضوع از طرف مستاجر به موجر داده می شود . موجر در این باره اقدامی نمیکند .بلکه بعد از چند ماهی از مستاجر شکایت و درخواست اجرتالمثل می کند . دادگاه ادعای او را درد میکند و به مستاجر حق می دهد . و به موجر می گوید ودیعه داده شود تا ملک تخلیه گردد. هم اکنو ن دراین شرایط مستاجر باید چکار کند ؟

    • باسلام؛
      از آنجا که مدت قرارداد اجاره پایان یافته، ملک می بایست تخلیه شود ولی از طریق قانونی (طی تشریفات قانونی کلید تحویل دادگاه شود) ؛ ولی بابت ودیعه ، دادخواست مطالبه وجه ودیعه تقدیم دادگاه نمایید تا بتوانید ودیعه خود را وصول نمایید. برای خسارت ودیعه هم با شرایط خاصی می توانید اقدام حقوقی نمایید. البته بهتر است تمامی موارد را با مشاوره وکیل انجام دهید.