رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
روحانی در ۲۲بهمن

رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن گفت: کمک ایران به عراق و سوریه به ثمر نشست. به گزارش ۷لوح؛ حجت‌الاسلام حسن‌ روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم بزرگداشت  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران طی سخنانی اظهار داشت: بسیار خرسندم که در سی و نهمین سالگرد انقلاب عظیم اسلامی ایران به عنوان نماینده […]

رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن گفت: کمک ایران به عراق و سوریه به ثمر نشست.

به گزارش ۷لوح؛ حجت‌الاسلام حسن‌ روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم بزرگداشت  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران طی سخنانی اظهار داشت: بسیار خرسندم که در سی و نهمین سالگرد انقلاب عظیم اسلامی ایران به عنوان نماینده ملت ایران به همه شما مردم فداکار و انقلابی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ عظمت و درود فراوان برای روح امام راحل و ارواح طیبه همه شهیدانی که بانثار جان خود انقلاب بزرگ این سرزمین را به پیروزی رساندند، طلب می‌کنم.

وی با اشاره به ویژگی ۲۲ بهمن امسال گفت: امسال ویژگی دیگری هم دارد و آن اینکه وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌شویم. سال آینده که چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است باید به معنای واقعی کلمه سال بلوغ این انقلاب باشد. از لحاظ تاریخی بخواهیم یا نخواهیم سال آینده چهلمین سال انقلاب اسلامی است.

روحانی گفت: در واقعیت باید وحدت و اتحاد علمی را بیش از گذشته در سال آینده شاهد باشیم. دولت، بخش خصوصی نهادهای عمومی باید تلاش مضاعف انجام دهند تا دهه فجر سال آینده، دهه هزاران افتتاح طرح و پروژه مهم در سراسر کشور باشد. اینکه در همین روزها ما شاهد بودیم در یک روز و در یک استان ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد که بخش بزرگ آن هم بخش خصوصی بود به معنای آن است که ملت ما بیش از گذشته برای آبادانی کشور و عظمت کشور امید دارد.

رئیس جمهور افزود: انقلاب ما وقتی پیروز شد که همه باهم بودیم. در قطار انقلاب مسافران فراوانی بودند، به طور طبیعی برخی‌ها خودشان خواستند از قطار انقلاب پیاده شدند و برخی هم از قطار انقلاب پیاده کردیم که می‌توانستیم پیاده نکنیم و امروز باید همه را دو مرتبه به سوار شدن برقطار موفقیت و پیروزی انقلاب دعوت کنیم. ماهمه یک ملت هستیم. ما همه یک آرمان داریم. ما همه در پی عظمت ایران بزرگ هستیم.

وی با بیان اینکه ما در پی تفوق فرهنگ اسلام و هویت ایرانی اسلامی در دل جوانان عزیزمان هستیم، تصریح کرد: باید سال آینده شاهد وحدت و انسجام بیشتر ملی باشیم. امروز در سرزمین‌مان به اتحاد و همدلی همه اصولگرایان، همه اصلاح طلبان، همه اعتدالگرایان  و همه ملتی که به قانون اساسی  اعتقاد دارند، داریم.

روحانی تاکید کرد: هر‌کس به این قانون اساسی عقیده دارد، انقلابی است. تمام اقوام ایرانی تمام مذاهب ایرانی شیعه و سنی، تمام ادیان، اسلام و مسیحیت و یهود و زرتشتی هرکس که این قانون اساسی را قبول دارد که معیار ماست، انقلابی است و باید به او احترام بگذاریم. بزرگترین ثمره انقلاب اسلامی و میراث امام (ره) قانون اساسی ماست. این معیار را همواره به عنوان معیار اساسی برای وحدت و اتحاد باید بدانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع کشور در سال جاری گفت: در یک سالی که گذشت ملت ایران در کنار مشکلات و کاستی‌ها، موفقیت و پیروزیهای بسیار بزرگی را به دست آورد. اولین موفقیت ما برگزاری شکوهمند انتخابات ۲۹ اردیبهشت بود.همه مردم پای صندوق آرا آمدند و به دنیا نشان دادند که مردم به کشورشان، انقلاب‌شان، نظام‌شان، آینده و سرنوشت‌شان عشق می‌ورزند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سالی که گذشت بر تروریسم پیروز شدیم و موفقیت‌های فراوانی را برای نابودی تروریست‌ها و داعش در منطقه داشتیم، تصریح کرد:کمک ما به مردم عراق و سوریه به ثمر نشست و ملت‌های این منطقه از شر تروریست‌ها نجات پیدا کردند.نگذاشتیم توطئه‌گران در منطقه دنبال تجزیه کشورهای دوست‌مان باشند. می‌خواستند عراق را دو شقه کنند. وحدت کشور عراق را از بین ببرند اما هوشیاری ملت عراق و کمک کشورهای منطقه، وحدت ملی کشورهای دوست ما را در این منطقه تضمین کرد.

وی با اشاره به وقایع اخیر لبنان نیز گفت: می‌خواستند در لبنان ناآرامی‌های طولانی به وجود بیاورند و لبنان را  به میدان مبارزه و اختلاف تبدیل کنند، هوشیاری مردم لبنان و حمایت کشورهای دوست، توطئه آمریکا و صهیونیسم را در این منطقه خنثی کرد.

روحانی با اشاره به اینکه در مذاکرات چند جانبه‌ برای صلح و ثبات منطقه موفقیت‌های فراوانی را کسب کردیم، تاکید کرد: می‌دانیم راه‌حل مشکلات و مسائل منطقه سیاسی است و باید با همکاری و تعاون کشورهای دیگر بتوانیم این انقلاب و ثبات و امنیت را در سراسر کشور مستقر کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شاهد شکست آمریکا در یک سال گذشته بودیم، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند در امور داخلی کشور مداخله کنند، اما مردم ما به آنها جواب رد دادند. ملت ایران با وحدت، اتحاد و ایستادگی‌شان طرح آمریکایی‌ها را خنثی کردند. آمریکایی‌ها به شورای امنیت سازمان ملل رفتند و می‌خواستند علیه ملت ایران توطئه کنند اما اعضای شورای امنیت سازمان ملل به آنها پاسخ منفی داد.

وی با اشاره به مسئله برجام تاکید کرد: آمریکایی‌ها تاکنون چند نوبت برای از بین بردن این توافق مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش کردند. تا امروز آمریکا ناموفق بوده است. امروز دوباره اعلام می‌کنم ملت ما به عهد خودش تا روزی پایبند است که طرف مقابل ما هم به عهد خود پایبند باشد.اگر بخواهند از پیمانی خارج شوند، آنها ضرر می‌کنند.

روحانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواستند نسبت به قدس، فلسطین و مردم منطقه توطئه کنند و شهر بیت المقدس را به عنوان پایتخت صهیونیست‌ها اعلام کنند، افزود: جهان در برابر این توطئه ایستاد نه تنها کشورهای اسلامی و سران کشورهای اسلامی بلکه به جز چند کشور همه کشورها با این توطئه آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مخالفت کردند. امروز شاهد ثبات بیشتر منطقه، تضعیف بیشتر آمریکا، صهیونیست و شور و نشاط بیشتر ملت ایران برای تعالی و پیشرفت هستیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به برخی پیشرفت‌های کشور طی سال گذشته تصریح کرد: در یک سال گذشته پیشرفت‌های بسیار مهمی در زمینه‌هاس اجتماعی، امنیتی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشتیم. در سال گذشته دارای رشد اقتصادی بیش از دیگر کشورها بودیم و  در سال جاری به حول و قوه الهی دارای رشد اقتصادی بیش از متوسط جهانی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از  سال‌های قبل در جذب سرمایه خارجی موفق بودیم،گفت: اینکه توانستیم ۳۲ میلیارد سرمایه خارجی را به عنوان سرمایه‌گذاری مستقیم یا فاینانس جذب کنیم به معنای اعتبار و رشد ایران است. در  طرحی که امضا کردیم و در حال اجراست ۵ میلیارد یورو را جذب کردیم که به معنای توانمندی اقتصاد کشورمان است. اینکه در نفت و گاز در میدان‌های مشترک هر روز پیشرفت بیشتری داریم به معنای توانمندی ملت بزرگ ایران است.

روحانی تاکید کرد: امسال برای اولین بار در تولید و استخراج گاز در پارس جنوبی از همسایه‌مان قطر پیشی گرفتیم. در‌ آغاز دولت یازدهم تولید گاز از منطقه پارس جنوبی حدود ۲۸۵ میلیون مترمکعب در روز بوده است اما امروز در همین میدان مشترک ۵۵۳ میلیون مترمکعب ما تولید داریم.تولید این محصولات در منطقه پارس جنوبی ظرف ۴ سال آینده به حدود دو برابر افزایش پیدا کرده است.‌

رئیس جمهور با بیان اینکه در زمینه نفت در میدان مشترک در غرب کارون با عراق قبل از دولت یازدهم روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت استخراج می‌کردیم، افزود: امروز  این رقم به ۳۰۵ هزار بشکه در روز رسیده  و به معنای حراست از سرمایه کشور، عزت و عظمت ایران است.

روحانی ادامه داد: در حوزه علم، فرهنگ و بهداشت و درمان نیز در بهترین شرایط منطقه قرار داریم. مخارج مردم در زمینه بهداشت و درمان را از ۳۷ درصد به ۶ درصد کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف صنعتی شاهد پیشرفت هستیم، تصریح کرد: چند روز پیش پروژه فولاد را افتتاح و اعلام کردیم که ایران در تولید آهن اسفنجی اول در سطح جهان است؛ این به معنای افتخار برای ملت ایران است.امروز ظرفیت تولید  فولاد کشور ۳۲ میلیون تن شده است ویک قدرت بزرگ در پتروشیمی محسوب می‌شویم. امسال ۶ طرح بزرگ پتروشیمی را افتتاح کردیم.در پارس جنوبی طی یکسال اخیر ۵ فاز مهم را  افتتتاح کردیم که به معنای حرکت بزرگ اقتصادی کشور در مسیر توسعه است.
روحانی با بیان اینکه ایران امروز هجدهمین اقتصاد در سطح جهان است، گفت: در بسیاری از محصولات به سمت خودکفایی حرکت می‌کنیم. در گندم به خودکفایی رسدیم و حتی آن را صادر می‌کنیم.در گازوئیل به خودکفایی رسیده و صادر کننده هستیم و سال آینده در بنزین هم به خودکفایی خواهیم رسید. در بسیاری از محصولات پیشرفت قابل ملاحظه داشتیم؛ تولید شکر کشور یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن بود که اکنون در این محصول به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده ایم.در صادرات غیرنفتی سال گذشته بر همه سال‌ها پیشی ‌رفتیم،گ چه واردات ما امسال کمی بیش از صادرات است.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی و فضای اینترنت جزو پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه هستیم، ادامه داد: در سال گذشته ۲۰ هزار شغل در سایه اینترنت در پهنای باند و همچنین موبایل‌های نسل سوم و چهارم ایجاد کردیم و در سال آینده مسیر پیشرفت را ادامه می‌دهیم.

روحانی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵ استان کشور به بخش ریلی وصل شده یا در ماه‌های آینده وصل می‌شود، تاکید کرد: ۴۶۷ کیلومتر ریل در عرض یک سال و هزار واگن باری به ناوگان ما وصل شده است.در همه ناوگان ریلی دریایی و هوایی شاهد پیشرفت قابل ملاحظه هستیم؛ حقمان را در بازار نفت پس گرفتیم و مهار تورم را ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه علمی گفت: در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت ما در این ۳۹ سال قابل ملاحظه بوده توانستیم در استقلال و طرد قدرت‌های بیگانه موفق باشیم. امروز یک قدرت خارجی نمی‌تواند در سرنوشت ایرانی عزیزما تأثیرگذار باشد.

وی درباره سیاست‌های دولت در بخش محیط زیست گفت: در سال گذشته کانال ۴۷ کیلومتری از کارون به دشتی در جنوب شرق اهواز ایجاد کردیم. دبی این کانال (آبدهی) در ثانیه ۲۰ مترمکعب است که از آن برای نهال‌کاری، بوته‌کاری و مرطوب کردن استفاده کردیم.راهمان را برای محیط زیست باید ادامه بدهیم.با آلودگی و ریزگردی منبع داخلی دارد باید مقابله کنیم سیاست خارجی و اقدامات دیگر دست به دست هم دهد تا منبع خارجی آن را هم از بین بیریم. ما در برابر آلودگی و ریزگرد تسلیم نمی‌شویم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های دولت در مقابله با زلزله گفت: ما کشوری زلزله خیز هستیم و بخواهیم و نخواهیم روزهایی زیرپای ما خواهد لرزید.باید در این زمینه برنامه‌ریزی درست داشته باشیم و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و سکنای مردم را شروع کنیم. باید بافت فرسوده را نوسازی و باز آفرینی کنیم.

وی تصریح کرد: در زمینه مسکن و بافت فرسوده قدم‌های بسیار مهمی را در سال ۹۷ برخواهیم برداشت. در محله‌ای که بافت فرسوده است خانه را می‌سازیم و در اختیار مردمی قرار می‌دهیم که در خانه‌های فرسوده هستند. خانه فرسوده‌شان تعویض می‌شود و در معوض یک خانه نو با ۲۰ درصد اضافه به آنها داده می‌شود. اگر منطقه فرسوده و خانه فرسوده ۸۰ متر است ما ۱۰۰ متر به او می‌دهیم پولی هم نباید پرداخت کند، فقط خانه‌اش در آن منطقه تخریب می‌شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: برای خانه اولی‌ها با سود بانکی ۶ درصد خانه می‌سازیم. اولین هدف بزرگ ما در این زمینه مسئله سلامت مردم در برابر زلزله هست.دولت در این زمینه با کمک مردم به حرکت خودش ادامه می‌دهد.در موضوع آب مشکل داریم، خشکسالی امسال از ۱۰ سال پیش و متوسط ۵۰ سال پیش و حتی نسبت به سال گذشته به مراتب کمتر است باید خودمان را برای شرایط خشکسالی آماده کنیم. راهش چیست؟ باید سامانه‌های نوین آبیاری را در کشور تحرک ببخشیم.

وی ضمن تشکر از وزارت جهاد کشاورزی برای تجهیز زمین‌های کشاورزی به آبیاری قطره‌ای تاکید کرد: برنامه ما برای سال ۹۷ نیز ۲۵۰ هزار هکتار زمین برای این نوع آبیاری است. یکی از راه‌حل‌های مسئله کمبود آب این است که بیشترین بخش آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و باید مصرف آب را در کشاورزی پایین بیاوریم. در خوزستان و ایلام طرحی برای احیای ۵۵۰ هزار هکتار داریم. تاکنون و تا پایان سال ۹۶ حدود ۲۹۵ هزار هکتار را احیا کردیم و این راه را ادامه خواهیم داد.

روحانی ضمن درخواست از صداوسیما، رسانه‌ها و فضای مجازی برای انعکاس واقعیت‌ها به مردم گفت:  اقداماتی که مردم و به خصوص بخش خصوصی انجام می‌دهد را به خوبی تبیین کنید. آنجایی که آنفولانزای مرغی باعث می‌شود ۲۵ میلیون قطعه مرغ را به خاطر سلامت مردم نابود کنیم را به درستی به مردم اعلام کنید. به جای تشکر از دولت نیایند بگویند که تخم مرغ طلایی شده، به مردم راست بگویند. به مردم دروغ نگویید. واقعیت‌ها را به مردم بگویید. بگویید ۲۵ میلیون قطعه مرغ را به‌خاطر سلامت مردم از بین بردیم زیرا سلامت مردم برای ما مهم است.

وی با اشاره به ورود انقلاب به چهلمین سال تولدش تاکید کرد: درخواست می‌کنم، سال چهلم انقلاب یعنی سال آینده؛ سال وحدت باشد و رسانه‌های ما اخلاق خوش اسلامی را پیش بگیرند.به ملت امید و نشاط دهند. سال آینده سال نشاط است در ورزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، سینماها و خیابان‌های ما باید نشاط حاکم باشد. سال آینده سال نشاط و امید برای ملت ایران است و باید دشمن را مأیوس کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: از اصولگراها، اصلاح طلب‌ها، اعتدال‌گرا‌ها، همه احزاب و تشکل‌ها و مردم  درخواست می‌کنیم، بیایید با هم متحد باشیم. هزار دوست کم است و یک دشمن بسیار زیاد است. با هم دوستی کنیم، قدر همدیگر را بدانیم، ۴۰ سال بس است؛ کینه‌ها را رها کنیم، چند سال کینه، چند سال سخن ناروا گفتن. ما برادریم، همه ایرانی، مسلمان و منافع مشترک داریم. مسائل کوچک را رها کنیم و متحد شویم.

روحاین با اشاره به برنامه دولت در حوزه اشتغال گفت:  سال قبل ۷۰۰ هزار شغل درست کردیم.امیدواریم تا پایان سال وضعیت تولید اشتغال بیش از این باشد. در سال آینده طرح‌های متعددی برای اشتغال داریم. خواهش می‌کنم وزیر کار بیاید همه طرح‌ها را توضیح بدهد. طرح‌هایی برای آموزش حین کار داریمدر سال آینده  اگر اصناف و کارگاره‌های کوچک کارگری را برای آموزش جذب کرد  از دادن حق بیمه معاف است.

وی تصریح کرد: اصناف می‌گوید با این طرح دولت ۳۰۰ هزار شغل سال آینده اضافه خواهد شد، آنهایی که در کارگاه‌های خودشان افرادی را برای اشتغال همیشگی جذب کنند در سال اول برای هر فرد ۳۰۰ هزار تومان را به‌عهده می‌گیریم و  مهارت کاری را در سراسر کشور افزایش می‌دهیم. سازمان برنامه و بودجه مدعی است با طرحی که برای مسکن داریم ۲۵۰ هزار شغل جدید به وجود می‌آید. در زمینه صنعت در سال جاری ۶۰۰ هزار واحد نیمه تمام را به اتمام رساندیم یا می‌رسانیم. تقریبا ۴ هزار و ۶۰۰ و هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی خوابیده را راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه  برای حفظ نظام‌ و کشورمان راهی جز مشارکت مردم نداریم، گفت: اگر انقلاب ما امروز بعد از ۳۹ سال باقیمانده است به خاطر انتخابات است. بدانید اگر انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری نداشتیم، امروز انقلابی در کار نبود. انتخابات‌هاست که این انقلاب را پایدار نگه می‌دارد.راه انتخاب مردم را سهل کنیم.من از همه نهادها، ارگان‌ها، دستگاه قانون‌گذاری، مجلس و شورای نگهبان می‌خواهم راه انتخابات را سهل کنیم.

روحانی در همین زمینه تصریح کرد: اسلام می‌گوید اگر ۴۰ نفر شهادت دادند که  فردی که از دنیا رفته است آدم خوبی بوده است اگر هم آدم بدی باشد خدا به‌خاطر شهادت این ۴۰ نفر از گناهش می‌گذرد. ۴۰۰ نفر شهادت می‌دهند که این آدم خوب است و یک میلیون آدم شهادت می‌دهد این آدم خوب است؛ آیا کافی نیست. به مردم‌مان اعتماد کنیم. احراز صحت، سلامت و شایستگی‌ها را سهل کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کمبود قانون داریم، قانون را اصلاح کنیم و راه را باز کنیم، تاکید کرد:‌ با مردم مدارا کنیم. بگذارید همه سلیقه‌ها در انتخابات مجلس، شوراها، خبرگان و ریاست جمهوری شرکت کنند.همه سلیقه‌ها جناح‌ها را مشارکت دهیم. با تجربه‌ای که داریم می‌گویم ،راه این است انتخاب مردم را سهل کنیم این برای حراست از نظام است.

روحانی با تاکید بر اینکه  قواعد بازی را از یاد نبریم، اضافه کرد: موقع انتخابات هرچه می‌خواهیم، بگوییم انتخابات که تمام شد، رقابت تمام شد. خواهش می‌کنم از همه جناح ها، احزاب، جوانان و فرهیختگان هر‌کس انتخاب شد آن منتخب مردم است به مردم احترام بگذاریم، نماینده مجلس انتخاب شد، منتخب مردم است و رئیس جمهور که انتخاب شد منتخب مردم است.  رئیس و جمهور مانند دو نقطه و دو صفر هستنید آن یکی که باید پشت آن قرار بگیرد تا  این صفر‌ها صد شود، منتخب و رأی مردم است. رأی مردم است که منتخب مردم را می‌سازد.

وی افزود: رقابت را کنار بگذاریم، قواعد سیاسی جهانی را مراعات کنیم. همه در کنار هم باشیم. مردم را راحت بگذاریم و در حریم خصوصی آنها دخالت نکنیم.حریم خصوصی مردم از آن مردم است.یکبار هم شده فرمان ۸ ماده‌ای امام در سال ۶۱ را بخوانیم و طبق آن عمل کنیم. آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم.

روحانی گفت:میراث بزرگ امام ما قانون اساسی است. قانون اساسی را پاس بداریم از ظرفیت قانون اساسی استفاده کنیم.خیلی از مسائلی که ما امروز به عنوان مشکل در مسئله روابط اجتماعی و سرمایه‌گذاری‌ها داریم عمل نکردن به قانون اساسی است .قانون اساسی معیار ماست. هر که قانون اساسی را قبول دارد انقلابی است همه باید بیاییم .مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح همه به قانون اساسی عمل کنیم. قانون اساسی بن بست‌ها را برداشته و ظرفیت بسیار بزرگی دارد.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه  اگر جایی با هم بحث داریم به اصل ۵۹ قانون اساسی مراجعه کنیم، تاکید کرد: اصل ۵۹ قانون اساسی می‌گوید برخی موارد قانو‌ گذاری و اعمال قوه مقننه مراجعه به آرای مستقیم مردم است، اگر در دو مسئله اختلاف داریم، دعوا و شعار ندارد صندوق آرا را بیاوریم، طبق اصل ۵۹ قانون اساسی هرچه مردم گفتند به آن عمل کنیم. این ظرفیت قانون اساسی ماست. آستانه تحمل را بالا ببریم.همانطور که در حرم امام (ره) گفتم سه چیز برای ما اصل است اسلام، ایران و ملت ایران همه ما برای اسلام، همه ما برای ایران و همه ما برای ملت ایران باید تلاش کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات