رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
  • کد خبر : 3724
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : اجرای سخت‌گیرانه قانون معاینه فنی خودروها

گزارش پلیس راهور تهران نشان می‌دهد حدود نیم میلیون خودروی فاقد برچسب معاینه فنی در تهران در سال اخیر متوقف و جریمه ‌شده‌اند. سرتیپ محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این باره گفت: بیش از نیم میلیون خودرو توسط پلیس در ۹ماه نخست سال به دلیل نداشتن برچسب معاینه فنی جریمه‌شده‌اند که این […]

گزارش پلیس راهور تهران نشان می‌دهد حدود نیم میلیون خودروی فاقد برچسب معاینه فنی در تهران در سال اخیر متوقف و جریمه ‌شده‌اند.

سرتیپ محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این باره گفت: بیش از نیم میلیون خودرو توسط پلیس در ۹ماه نخست سال به دلیل نداشتن برچسب معاینه فنی جریمه‌شده‌اند که این تخلفات توسط مأموران پلیس و دوربین‌های نظارت شهری ثبت‌ شده است. مهماندار گفت: از ابتدای سال جاری در ایران حدود ۲۲۰۰۰ خودروی آلاینده اعمال قانون شده‌اند. او افزود که برخورد با وسایل نقلیه آلوده همواره یکی از اولویت‌های پلیس به‌ویژه در فصول سرد سال بوده است. اعمال اقدامات سخت‌گیرانه بر خودروهای آلاینده بخشی از برنامه اجرای طرح کاهش بوده که از اوایل پاییز ماه سال جاری با چندین ماه تأخیر به دلیل فقدان زیرساخت‌های عملیاتی در برخی از مناطق شهر تهران اجرا شده است.

بر اساس طرح کاهش، پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌های نظارت شهری ثبت شده و ۵۰هزار تومان در هر روز با ورود به منطقه طرح زوج و فرد جریمه می‌شوند. این در حالی است که در گذشته خودروهای آلاینده بر اساس شماره پلاک در برخی روزها اجازه ورود به این محدوده را داشته‌اند. مهماندار همچنین به لزوم دسترسی به یک شبکه متمرکز جهت ارتباط داده‌های معاینه فنی خودروها و اطلاعات دوربین‌های نظارتی اشاره کرد.

بااین‌وجود، بر اساس استدلال برخی از مقامات این طرح بیش از تمرکز بر طرح کاهش آلایندگی، بر پایه طرح معاینه فنی خودروها پایه‌ریزی شده زیرا ملاک ورود به منطقه کاهش، صرف‌نظر از سطح آلایندگی بر دارا بودن برچسب معاینه فنی است. نواب حسینی منش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران دراین‌باره گفت: در مرحله کنونی، این طرح تنها به معنای تشویق صاحبان خودرو برای مراجعه به مراکز معاینه فنی طرح‌ریزی شده تا زیرساخت‌های اجرای طرح کاهش فراهم شود.

منبع: پایگاه کنترل کیفیت هوا

اخبار مرتبط

نظرات