رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
  • کد خبر : 17076
  • سیاست
  • چاپ خبر : اختلاف نظرهای جدی با روحانی دارم/نیروهای داخلی تمام توانشان را برای کمک به دولت بکار بگیرند/ دولت تکلیف خود را با فتنه‌گران روشن کند
باهنر

دبیر کل جامه مهندسین گفت: اختلاف نظرهای جدی در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی با روحانی دارم که نمی‌گذارد مرا به عنوان معاون اولش انتخاب کند. به گزارش ۷لوح به نقل از خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه مهندسین عصر امروز (چهارشنبه ۲۱ تیر) در نشست خبری که در خبرگزاری خبرآنلاین برگزار شد، در پاسخ به […]

دبیر کل جامه مهندسین گفت: اختلاف نظرهای جدی در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی با روحانی دارم که نمی‌گذارد مرا به عنوان معاون اولش انتخاب کند.

به گزارش ۷لوح به نقل از خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه مهندسین عصر امروز (چهارشنبه ۲۱ تیر) در نشست خبری که در خبرگزاری خبرآنلاین برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره سهم‌‌خواهی جریانات سیاسی از دولت دوازدهم گفت: رقابت‌های انتخاباتی تمام شده و اکنون همه باید مانند تیم ملی اختلافات باشگاهی را کنار بگذارند و به پیشرفت کشور فکر کنند.

باهنر با بیان اینکه قانون به رئیس جمهور و مجلس اختیار داده که هر فردی را به عنوان وزیر انتخاب کنند، اظهار داشت: نمی‌توان این حق را از رئیس جمهور سلب کرد. البته کسی که می‌خواهد وزیر شود باید رای اعتماد مجلس را هم بگیرد.

وی با ذکر این مثال که کسی که مربی تیم ملی می‌َشود، برای انتخاب بازیکنان تیمش به باشگاهی که آنان پیش از این در آن بازی کرده‌اند توجه می‌کند، این در حالی است که برای تیم ملی بهتر است که مربی آن از ظرفیت‌های همه تیم‌ها و گروهها استفاده کند.

رئیس جمهور از همه نیروهای توانمند در کابینه استفاده کند

دبیرکل جامعه مهندسین تاکید کرد: توصیه ما هم به روحانی این است که از ظرفیت همه نیروهای توانمند که حتی در جریان حزب آنها نیستند نیز استفاده کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کوهکن گفته بود باهنر قرار است معاون اول روحانی شود و آیا شما این را تایید می‌کنید یا خیر بیان داشت: آقای کوهکن قبلا هم معتقد بود که من باید نامزد رئیس جمهوری شوم!

جای روحانی بودم باهنر را معاون اولم نمی‌کردم

دبیر کل جامعه مهندسین با بیان اینکه اگر من جای روحانی بودن باهنر را به عنوان معاون اول انتخاب نمی‌کردم اظهار داشت: اگر چه من بسیاری از کارهای دولت یازدهم را تایید می‌کنم. اما اختلاف نظرهای جدی در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی با رئیس جمهور دارم و مطمئنم روحانی هم کسی را که چنین اختلافات اساسی با وی دارد انتخاب نمی‌کند.

باهنر با بیان اینکه باید دولت مستقر را برای حل مشکلات مردم کمک کرد بیان داشت: اگر چه در بعضی تبلیغات انتخاباتی تخریب‌هایی صورت گرفت. اما در مجموع طرفین به توافق رسیدند که مطالبات مردمی را پیگیری کنند که عمده مطالبات مردمی هم شامل رونق اقتصادی، اشتغال،مسائل زیست محیطی و حل مشکلات حاشیه نشینی است که در این موارد باید دولت را کمک کرد.

باهنر در ادامه در خصوص اظهار نظری از سوی زاکانی مبنی بر «آتش بس» گفت: هنوز بعد از انتخابات رگه‌هایی از تند روی در هر دو جناح دیده می‌شود و من معتقدم رقابتها باید هر چه زودتر تمام شود،‌ اگر چه ممکن است تا زمان گرفتن رای اعتماد وزرا از مجلس ادامه پیدا کند.

دبیر کل جامعه مهندسین با تاکید بر اینکه از گروه‌های سیاسی می‌خواهم فضا را سیاه و سفید جلوه ندهند اظهار داشت: نیازی نیست که مثلا جناحی که پیروز شده دائما به طرف مقابل تکه اندازی کند و در مقابل هم جناحی که پیروز نشده اقدام به مچ گیری کند.

نباید کسی از حضور سپاه در آبادانی کشور ناراحت شود

وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی نیروهای مسلح باید در زمان صلح توان خود را برای آبادی کشور مصرف کنند اظهار داشت: نباید کسی ازحضور سپاه در آبادانی کشور ناراحت باشد؛ چنانچه ارتش هم نقش بزرگی در کشور دارد و کارهای بزرگی را بر عهده می‌گیرد و در بسیاری از کشورهای دیگر هم نیروهای مسلح در زمان صلح توانمندی خود را در اختیار کشور می‌گذراند.

نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم

باهنر با بیان اینکه ما برای رسیدن به رشد ۸ درصدی که مصوبه مجلس و ابلاغیه رهبر انقلاب است نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم، تاکید کرد: باید ۳۰۰ میلیارد دلار سرمایه وارد کشور شود که راهش هم همین قراردادهای خارجی است که البته این نباید راه را برای مردم ایران و شرکت‌های داخلی تنگ کند.

باهنر اضافه کرد: نیروهای داخلی باید تمام توان خود را در کمک به دولت بکار بگیرند و دولت هم باید دقت کند که مسائل حاشیه‌ای را به متن نیاورد.

وی با بیان اینکه در میان اصلاح‌طلبان افرادی علاقه‌مند به انقلاب و رهبری هم وجود دارند اظهار داشت: نباید این را هم فراموش کنیم که فتنه گران از میان اصلاح‌طلبان بیرون آمدند و دولت باید تکلیف خود را با اینها روشن کند.

دبیر کل جامعه مهندسین در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان نقد هر سه قوه گفت: نقد مشفقانه از برکات جمهوری اسلامی است و هر کسی باید برای پیشرفت از نقد استقبال کند؛ اما اگر نقد تخریب‌گر است و منجر به تضعیف قوا میَ‌شود باید از آن جلوگیری کرد.

نقد مشفقانه برای اصلاح امور نیاز است

وی تصریح کرد: نقد مشفقانه برای اصلاح امور نیاز است و سعه صدر در برابر انتقاد لازمه ریاست است.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جزو «دولت در سایه» هستید یا خیر؟ بیان داشت: رقابت‌های سیاسی و مردم سالاری دینی که اساس نظام است و اگر احزاب با هم کار کنند مقررات درون حزبی‌، افراد حزب را به هم متعهد می‌کند.

دبیر کل جامعه مهندسین با بیان اینکه برخی افراد از یک حزبی به قدرت می‌رسند و اما بعد به حزب وفادار نیستند، اظهار داشت: سیاستمدارانعادت کرده‌اند از منافع حزب استفاده کنند؛ اما هزینه‌های آن را ندهند. چنانچه عده‌ای از اشخاصی که در لیست امید بودند به آقای عارف رای نداند!

وی تاکید کرد: من در دولت در سایه نیستم. چرا که در غیبت احزاب دولت در سایه معنا ندارد.

باهنر ادامه داد: یک رگه‌هایی از هر دو جریان، کمر همت بسته‌اند که فضا را تند نگه‌ دارند؛ ولی جامعه ما فضای تنگ را تحمل نمی‌کند.

۱۶ میلیون رای‌دهنده می‌توانند ناظر قدرتمندی برای دولت باشند

وی از تصمیم قوه قضاییه برای برخورد با هتاکین به رئیس جمهور در روز قدس تشکر و تاکید کرد: از آن طرف هم رئیس جمهمور باید در سخنان خود دقت کند.

دبیر کل جامعه مهندسین با اشاره به اینکه در جریان انتخابات عده‌ای می‌خواستند جای جلاد و شهید عوض شود اظهار داشت: داستان امروز مردم منطقه همان داستان ما با منافقین در اوایل انقلاب است.

وی تصریح کرد: کسانی که رای نیاوردند می‌توانند با ۱۶ میلیون رای، ناظر قدرتمندی برای دولت باشند.

مصلحت نیست هنجارشکنان کنار دولت باشند

باهنر با بیان اینکه ما همه اصلاح‌طلبان را با یک چشم نگاه نمی‌کنیم، اظهار داشت: برخی از آنها افراد علاقه‌مند به نظام و رهبری هستند و برخی دیگر هم جزو هنجار شکنان و فتنه‌‌گران سال ۸۸ هستند اگر چه بخش زیادی از این افراد هم از رفتارهای گذشته خود عدول کرده‌اند، ولی نه به مصلحت دولت است و نه این امکان وجود دارد که افرادی که همچنین هنجار شکنی می‌کنند و در فتنه نقش مشخص داشتند در کنار دولت باشند.

وی با بیان اینکه باید با تندروهای جریانات سیاسی برخورد دستی کرد اظهار داشت: باید آنها را تعدیل کرد و دولت هم باید دولت تدبیر و اقدام باشد. چون برخی وزرا تدبیر داشتند، اما شجاعت اقدام نداشتند و اصلاح این وضع موجب امید مردم می‌شود.

در پایان این نشست باهنر با بیان اینکه من ۷ دوره نماینده مجلس بودم و در این دوره داوطلبانه نامزد نشدم خاطره‌ای از اولین باری که در مجلس به دلیل غیبت رئیس مجلس ریاست آن را بر عهده داشت بیان کرد و گفت: وقتی برای اولین بار به خاطر غایب بودن رئیس مجلس بر کرسی ریاست نشستم تا مجلس را اداره کنم. برای لحظه‌ای فراموش کردم که اداره مجلس بر عهده‌ام است و ناگهان از جای خود بلند شدم و از پله‌های به سمت خارج رفتم. ناگهان یادم آمد که مجلس را بدون سکان‌دار رها کردم و فورا به جایگاهم برگشتم که خوشبختانه در این لحظات هیچ یک از دوربین‌های خبرنگاران نتوانست این اقدام را ثبت کند.

اخبار مرتبط

نظرات