رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۶ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 14 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)

به گزارشباشگاه خبرنگاران جوان؛  پایگاه اینترنتی مؤسسه علم و امنیت بین‌الملل با انتشار گزارشی مدعی شده است به جزئیات افشانشده‌ی توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ دست یافته است. در این گزارش ادعا شده است مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درخصوص برنامه ایران برای غنی‌سازی اورانیوم در طولانی‌مدت حاوی نکاتی است که نیاز به شفاف‌سازی […]

به گزارشباشگاه خبرنگاران جوان؛  پایگاه اینترنتی مؤسسه علم و امنیت بین‌الملل با انتشار گزارشی مدعی شده است به جزئیات افشانشده‌ی توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ دست یافته است. در این گزارش ادعا شده است مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درخصوص برنامه ایران برای غنی‌سازی اورانیوم در طولانی‌مدت حاوی نکاتی است که نیاز به شفاف‌سازی دارد.
در این گزارش آمده است خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌تازگی به بخش محرمانه توافق‌نامه هسته‌ای ایران درخصوص برنامه غنی‌سازی اورانیوم دست یافته است که به اطلاع عموم نرسیده است.
 نگارنده مطلب سپس می‌افزاید: آسوشیتد پرس با این [به‌اصطلاح] افشاگری اقدام ارزشمندی انجام داده است. در توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، طرح افزایش تدریجی شمار سانتریفیوژهای تأسیسات هسته‌ای ایران در دوره زمانی ۹ تا ۱۳ سال پس از امضای این توافق‌نامه، در نظر گرفته شده است. ما پس از بررسی دقیق این بخش از برجام و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های بالقوه ایران و همچنین سانتریفیوژهای پیشرفته این کشور، به این نتیجه رسیده‌ایم که ایران در پایان سال ۱۳‌ام پس از امضای توافق هسته‌ای، تنها ۴ ماه زمان برای ساخت بمب هسته‌ای نیاز خواهد داشت. این در حالی است که  بررسی‌های ما در ماه اوت ۲۰۱۵، نشان می‌داد ایران ۶ ماه پس از اتمام ۱۳ سال توافق‌شده به فناوری ساخت بمب هسته‌ای دست پیدا خواهد کرد.
در ادامه گزارش آمده است: مقامات ارشد ایران و آمریکا در مذاکراتی طولانی‌مدت و فشرده درخصوص محدودیت‌های اعمال‌شده در توافق‌نامه درباره غنی‌سازی اورانیوم تهران به توافق رسیدند؛ با این وجود، بنا به دلایلی نامشخص این بخش از برجام به اطلاع عموم نرسیده است. این در حالی است که اعضای گروه ۱+۵ درباره انتشار آن به توافق رسیده بودند. به نظر می‌رسد محرمانه ماندن این بخش خواست ایران بوده است.

اخبار مرتبط

نظرات