رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)

بسی تامل برانگیز! یک سال و چندیست از پرواز دلیر مردی از جا مانده های روزهای جنگ تحمیلی ، مدافع حریم اهل بیت (ع) و اولین شهید مدافع حرم رسانه ملی “داود جوانمرد” می گذرد . او که همچون روزهای سخت دهه ۶۰ بسیجی زندگی کرد با شنیدن صدای “هل من ناصر” مدافعان زینب (س) […]

بسی تامل برانگیز!
یک سال و چندیست از پرواز دلیر مردی از جا مانده های روزهای جنگ تحمیلی ، مدافع حریم اهل بیت (ع) و اولین شهید مدافع حرم رسانه ملی “داود جوانمرد” می گذرد . او که همچون روزهای سخت دهه ۶۰ بسیجی زندگی کرد با شنیدن صدای “هل من ناصر” مدافعان زینب (س) قرار از دل بی قرارش رخت بر بست ، از سازمان صدا و سیما که محل کار و خدمتش بود مرخصی گرفت( کاری که درسی است بسی پند آموز برای خیلی از آقایان که از بیت المال حقوق می گیرند) و در قامت بسیجی خودش را به خط مقدم جبهه مقاومت در سوریه به همرزمان قدیمی اش رساند ..
داود شتاب ( او به دلیل شجاعت و دلیری و روحیه عجولانه ای که در کار های داوطلبی داشت به داود شتاب معروف بود) این بار هم برای رسیدن به آغوش معبود خویش شتاب داشت و تنها سه هفته از اعزامش به منطقه در سمت معاون گردان در حالی که برای عقب کشیدن پیکر همرزمش و بقیه شهدا پیشروی کرده بود از ناحیه سر مورد اصابت گلوله کمین دشمن قرار گرفت و به فیض شهادت نایل آمد.
خانواده محترم شهید مدت ۹ ماه است پیگیر نامگذاری خ شقایق در شمال اتوبان آبشناسان تقاطع ستاری به نام شهید بزرگوار هستند که مسئولین منطقه شهرداری مربوطه ابتدا با ارائه ی فرمها و کاغذ بازی های اداری این خانواده را دنبال نخود سیاه فرستاده اند و حالا هم که کاغذ سیاها برایشان محیا شده می گویند فقط نام کوچه فرعی محل زندگی شهید آن هم در صورت تایید شورای شهر و کمیسیون فلان و بهمان به نام شهید تعویض خواهد شد .
سوال بنده این است اولا وقتی کوچه ی محل زندگی شهید شماره دارد آیا این صحیح است شماره کوچه را برداشته و نام شهید را به جای آن بگذارند!!! ( من که یاد بازی هپ می افتم که وقتی مثلا یک نفر کوچه ها را میشمرد و کنار آنها می گذرد میبیند اسم کوچه اول مثلا شقایق ۱ دومی شقایق ۲ سومی ۳ چهارمی شهید جوانمرد و بعدی ۵و … )

دوما چطور است که یک نویسنده یا مورخ یا سیاستمدار( از هر نوعش) و … که نام و چهره شان رسانه ای شده وقتی در می گذرند فردای آن روز نامش بر تارک خیابان محل زندگیش نقش می بندد گویی ملائک و امداد غیبی از شب تا صبح معجزه وار این عمل خداپسندانه را خلق نموده اند .

در اخر بنده از مسئولین شهرداری تهران و شورای شهر درخواست می کنم به جای قرار ملاقات ها و تماسهای تشریفاتی عواملشان با خانواده های شهدای مدافع حرم و مزاحمت برای اعضای کوچک و بزرگشان که عموماً برای پر کردن گزارش کار هفتگی خود و تهیه ی عکس و فیلم و … و ارائه به مراتب بالاتر جهت حلال شدن حقوق و دستمزد دریافتیشان میباشد .
خدا وکیلی کمی هم به فکر حفظ و نشر حقیقی آثار این شهدای مظلوم و غریب مدافع حریم اهل بیت ( ع) باشند .
و هر توفیقی است… ازوست .
یار حاج داود
ابونصر

اخبار مرتبط

نظرات