رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
  • کد خبر : 20181
  • سیاست
  • چاپ خبر : امیر قطر: عربستان و متحدانش خواستار تغییر نظام در دوحه هستند/ کشورهای محاصره کننده ما مخالف آزادی بیان هستند
امیر قطر

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در سخنانی عربستان و متحدانش را به تلاش برای براندازی حکومت قطر متهم کرد. به گزارش ۷لوح ؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفت آماده مذاکرات مستقیم با میزبانی آمریکا با هدف کمک به حل بدترین […]

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در سخنانی عربستان و متحدانش را به تلاش برای براندازی حکومت قطر متهم کرد.

به گزارش ۷لوح ؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفت آماده مذاکرات مستقیم با میزبانی آمریکا با هدف کمک به حل بدترین بحران دیپلماتیک طی سال‌های گذشته در منطقه خلیج فارس است؛ اما چهار کشور تحریم کننده قطر هنوز به دعوت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پاسخ نداده‌اند.

او افزود خواستار پایان یافتن این مناقشه است که پنجم ژوئن آغاز شد و چهار کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات عربی و مصر را در برابر قطر قرار داده است.

امیر قطر تصریح کرد: «هیچ چیزی بالاتر از شان و حق حاکمیت ما نیست. با این حال ما خواستار پایان یافتن به این مناقشه هستیم. من همواره این را گفته‌ام. اگر آن‌ها یک متر به طرف من قدم بردارند، من ۱۰ مایل به طرف آن‌ها قدم برخواهم برداشت.»

شیخ تمیم گفت: ترامپ به او گفته است «نمی‌توانم بپذیرم دوستانم میانشان درگیری باشد» و در مذاکراتی که در حاشیه نشست ماه سپتامبر مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد پیشنهاد داد آماده است میزبان مذاکراتی در آمریکا باشد.

او افزود: «من با صراحت به او (ترامپ) گفتم، آقای رئیس جمهور، ما کاملا آماده‌ایم. من از همان روز اول درخواست کرده‌ام گفتگو آغاز شود.»

شیخ تمیم تصریح کرد: انتظار می‌رفت خیلی زود چنین نشستی برگزار شود، اما از سوی دیگر کشور‌ها (چهار کشور تحریم کننده قطر) هیچ پاسخی شنیده نشده است.

امیر قطر: عربستان و متحدانش خواستار تغییر نظام در دوحه هستند/ کشورهای محاصره کننده ما مخالف آزادی بیان هستند

امیر قطر در این مصاحبه بار دیگر تاکید کرد قطر شبکه تلویزیونی الجزیره مستقر در دوحه را تعطیل نخواهد کرد. چهار کشور تحریم کننده قطر این شبکه تلویزیونی را به پخش گزارش‌های جانبدارانه و مداخله در امور داخلیشان متهم می‌کنند.

شیخ تمیم همچنین گفت: در صورتی که این بحران منجر به هرگونه اقدام نظامی شود، نگران منطقه و بوجود آمدن هرج و مرج در آن است.

او در ادامه اظهاراتش گفت: آن‌ها استقلال ما را دوست ندارند. آن‌ها نحوه تفکر و دیدگاه ما را در خصوص منطقه را دوست ندارند. ما خواهان آزادی بیان برای مردم منطقه هستیم و آن‌ها این را دوست ندارند. بنابراین آن‌ها فکر می‌کنند این تهدیدی برای آن‌ها است.

شیخ تمیم در بخشی دیگر از اظهاراتش عربستان و متحدان عرب این کشور را به تلاش برای «تغییر نظام» در کشورش متهم کرد و گفت: «عربستان و متحدان عرب آن در سایه ادامه بحران ایجاد شده در منطقه خلیج (فارس) برای سرنگونی دولت و نظام قطر تلاش می‌کنند.»

او افزود: «عربستان و کشور‌های عربی متحد آن خواستار تغییر نظام در قطر هستند. این کاملا مشخص است.»

امیر قطر اظهار کرد: «تاریخ به ما نشان می‌دهد و به ما یاد می‌دهد که عربستان و متحدان عرب آن سال ۱۹۹۶ بعد از آن، که پدر من امیر قطر شد، نیز برای تغییر نظام در این کشور تلاش کردند.»

عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر روابط دیپلماتیک و همچنین روابط در بخش تجاری و حمل و نقل را با قطر قطع کرده‌اند؛ کشوری که بزرگ‌ترین فروشنده گاز طبیعی مایع در جهان به شمار می‌رود. این چهار کشور قطر را به تامین مالی تروریسم متهم می‌کنند. این در حالی است که قطر چنین اتهاماتی را رد می‌کند.

منبع:خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

نظرات