رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
شورای شهر

«امیر خجسته» نماینده مردم همدان و فامین و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، پیرامون ورود متخصصین به شورای شهر و روستا گفت: در قانون انتخابات، توجهی به تخصص افراد در شورای شهر نشده و نمی توان این موضوع را در قانون لحاظ کرد. […]

«امیر خجسته» نماینده مردم همدان و فامین و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، پیرامون ورود متخصصین به شورای شهر و روستا گفت: در قانون انتخابات، توجهی به تخصص افراد در شورای شهر نشده و نمی توان این موضوع را در قانون لحاظ کرد. انتخاب حق مردم است و ما نمی توانیم با محدود کردن افراد برای کاندیدا شدن حق مردم را بگیریم.

او  ادامه داد: در قانون انتخابات تنها، مدرک تحصیلی و سابقه کاری کاندیداهای اعضای شورای شهر دیده شده است اما مردم باید در انتخاب افراد دقت بیشتری داشته باشند و به کسانی رای دهند که تخصص لازم در مدیریت شهری دارند.

نماینده مردم همدان با تاکید بر اینکه “این مردم هستند که باید به افراد متخصص  رای دهند” گفت:  ما نمی‌توانیم در قانون محدودیت هایی ایجاد کنیم بنابراین لازم می دانیم در زمینه انتخاب افراد فرهنگسازی شود تا در زمان انتخابات مردم با دقت و نیاز، کاندیداها را بررسی کنند و فرد متخصص و متبحر را به شورای شهرشان بفرستند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با تاکید بر اینکه ” متاسفانه در حال حاضر فضا به گونه ای است که افراد بر اساس شهرتشان انتخاب می شوند” ادامه داد:  افراد جدید چهارسال زمان می برد تا با فضای مدیریت شهری آشنا شوند تا بتوانند نظارت مناسب و تاثیر گذاری داشته باشند، حتی شاهد هستیم برخی افراد تنها برای منافع خود چهارسال در شورای شهر عضو می شوند.

خجسته افزود: شورای شهر به تخصص هایی چون معماری، عمران، حقوق، اقتصادی، ترافیک، فرهنگی و اجتماعی حمل و نقل نیاز دارد و مردم با آگاهی به این نیازها باید افراد خبره را به شورای شهر بفرستند. متاسفانه افرادی که وارد شورای شهر می شوند و تخصص لازم را ندارند حاضر نیستند از مشاوره کارشناسان امر کمک بگیرند. در حال حاضر اتاق های فکری برای شورای شهر دیده شده اما به ندرت از این امکانات استفاده می شود

خجسته در خاتمه گفت: به نظر می رسد اگر احزاب ما فعال شوند و لیستی از افراد خبره برای حضور در هر انتخاباتی از جمله شورای شهر و روستا ارائه کنند، دیگر نیاز به اصلاح قانون نیست و می توان با احزاب فعال تمام مسائل را برطرف کرد.

اخبار مرتبط

نظرات