رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۸
  • کد خبر : 15273
  • سیاست
  • چاپ خبر : ترامپ آمریکا را از توافق آب و هوایی پاریس خارج کرد
ترامپ

رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران خروج این کشور از توافق آب و هوایی پاریس را اعلام کرد. به گزارش ۷لوح به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا لحظاتی پیش در باغ رُز کاخ سفید در جمع خبرنگاران حاضر شد و خروج واشنگتن از توافق آب و هوایی پاریس را اعلام کرد. وی گفت: […]

رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران خروج این کشور از توافق آب و هوایی پاریس را اعلام کرد.

به گزارش ۷لوح به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا لحظاتی پیش در باغ رُز کاخ سفید در جمع خبرنگاران حاضر شد و خروج واشنگتن از توافق آب و هوایی پاریس را اعلام کرد.

وی گفت: این توافق برای آمریکا منصفانه نبود.

به گزارش بی بی سی، ترامپ خواهان مذاکره مجدد درباره این معاهده یا گفتگو با کشورهای دیگر برای رسیدن به یک توافق جدید “منصفانه” شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته بارها وعده داده بود که اگر قدرت را در دست بگیرد، ایالات متحده را از توافق پاریس – که در پی تلاش دیپلماتیک دولت باراک اوباما و در سال ۲۰۱۵ میلادی برای کاهش گازها‌ی گلخانه‌ای منعقد شد – خارج کند.

ترامپ در محوطه کاخ سفید اعلام کرد که معاهده مذکور محدودیت‌های اقتصادی شدیدی برای شهروندان آمریکا ایجاد می‌کند و به بهبود وضع محیط زیست منجر نمی‌شود.

دونالد ترامپ گفت: “این معاهده توزیع عظیم ثروت آمریکا به کشورهای دیگر است.”

وی افزود توافق پاریس به سطح زندگی و کسب کار مردم آمریکا ضربه سنگینی وارد می‌کند زیرا چین و هند همچنان می‌توانند تا چند سال آینده صنایع زغال سنگ خود را توسعه بدهند اما آمریکا چنین اجازه‌ای ندارد.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپایی روز چهارشنبه گفته بود، اروپا باید برای ایالات متحده روشن کند که خروج آمریکا از پیمان تغییرات اقلیمی پاریس فورا اتفاق نخواهد افتاد و خروج کامل این کشور از این توافق سال‌ها طول خواهد کشید.

اخبار مرتبط

نظرات