رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
  • کد خبر : 21730
  • سیاست
  • چاپ خبر : ترامپ به نظر علاقه‌ای به حفظ برجام ندارد
امانوئل ماکرون

رئیس جمهور فرانسه در کنفرانسی خبری در آمریکا از احتمال خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای خبر داد. به گزارش ۷لوح؛ به نقل از شبکه تلویزیونی العالم،امانوئل مکرون — رئیس جمهور فرانسه — در کنفرانس خبری که در دانشگاه جورج بوش واشنگتن برگزار شد گفت: باید در سه مورد دیگر از جمله موشک های‌ بالستیک و موضع […]

رئیس جمهور فرانسه در کنفرانسی خبری در آمریکا از احتمال خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای خبر داد.

به گزارش ۷لوح؛ به نقل از شبکه تلویزیونی العالم،امانوئل مکرون — رئیس جمهور فرانسه — در کنفرانس خبری که در دانشگاه جورج بوش واشنگتن برگزار شد گفت: باید در سه مورد دیگر از جمله موشک های‌ بالستیک و موضع گیری ایران درباره سوریه، عراق و یمن با تهران گفتگو کنیم.

مکرون با اشاره به اینکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مخالفت خود را با برجاماعلام کرده است افزود: تلاش ما آماده سازی چارچوب توافقی گسترده تر شامل موضوعات چهار گانه با ایران است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه سخنان خود گفت: یکی از موضوعات مورد بحث ما با ترامپ موضوع سوریه و مبارزه با تروریسم و اعمال تعهدات بین المللی بود.

امانوئل مکرون در ادامه گفت: دو گزینه در مقابل آمریکا قرار دارد یا اینکه پیشنهاد ما را درباره توافق هسته ای با ایران بپذیرد و یا اینکه گزینه دیگری را پیشنهاد کند که در هر صورت من فعلا از نظر وی اطلاعی ندارم.

وی افزود: با توجه به اظهارات ترامپ من فکر نمی کنم که وی علاقه ای به حفظ توافق هسته ای با ایران داشته باشد.

مکرون با اشاره به اینکه خواست ما ادامه گفتگو با ایران است گفت: ما با مقامات کنونی دولت ایران گفتگو می کنیم اما این را باید بگویم که هیچ قدرت خارجی نخواهد توانست جای این حکومت را بگیرد.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه تصریح کرد: ایران کشوری با تمدنی بزرگ و با عظمت و دارای زبان و ادبیات فاخر است و نمی توان این مسئله را انکار کرد. وی با اشاره به موضوع سوریه گفت: به نظر ما روند گفتگوهای آستانه راضی کننده نبوده است و آنچه که جنبه قانونی دارد مذاکرات ژنو است و ما تلاش میکنیم این مذاکرات پر محتواتر شود و به اعتقاد ما گفتگوهای آستانه تا کنون نتیجه‌ای نداشته است.

رئیس جمهور فرانسه با اظهار اینکه امنیت کلی منطقه خاورمیانه برای ما مهم است و ما برای آن تلاش می‌کنیم گفت: ما می خواهیم کنفرانسی انسانی درباره یمن تنظیم کنیم.

رئیس جمهور فرانسه گفت: بر خلاف میل دونالد ترامپ ما از توافق هسته ای با ایران حمایت می کنیم. امانوئل مکرون گفت نمی دانیم تصمیم آمریکا درباره ایران چه خواهد بود اما «تحلیل عاقلانه و منطقی» ما را به این سمت سوق نمی دهد که فکر کنیم ترامپ دست به هر کاری خواهد زد تا برجام حفظ شود.

رئیس جمهور فرانسه گفت: کشورش مشارکت خود را در (به اصطلاح) ائتلاف ضد گروه (وهابی صهیونیستی) داعش در سوریه افزایش خواهد داد.

منبع: خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

نظرات