رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
  • کد خبر : 5547
  • علمی
  • چاپ خبر : تقدیر از ۱۹ طرح جشنواره بین‌المللی خوارزمی در روز ۲۵ بهمن
سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با معرفی 13 طرح داخلی و 6 طرح خارجی در روز دوشنبه، 25 بهمن ماه به کار خود خاتمه خواهد داد.

تقدیر از ۱۹ طرح جشنواره بین‌المللی خوارزمی در روز ۲۵ بهمن

به گزارش ایسنا، فرج‌الله مهنازاده، دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در نشست خبری امروز با اشاره به نحوه برگزاری این جشنواره، گفت: فعالیت سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی خوارزمی با پذیرش و ارزیابی ۶۶۷ طرح در ۱۸ گروه تخصصی آغاز شد. عضو هیات علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یادآورشد: در این دوره از جشنواره […]

به گزارش ایسنا، فرج‌الله مهنازاده، دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در نشست خبری امروز با اشاره به نحوه برگزاری این جشنواره، گفت: فعالیت سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی خوارزمی با پذیرش و ارزیابی ۶۶۷ طرح در ۱۸ گروه تخصصی آغاز شد.

عضو هیات علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یادآورشد: در این دوره از جشنواره ۲۲ طرح در گروه فناوری نانو، ۱۹ طرح در گروه محیط زیست، ۱۶ طرح در گروه عمران، ۱۶ طرح در گروه صنایع و مدیریت فناوری، ۱۳ طرح معماری شهرسازی، ۱۰ طرح در گروه هنر، هشت طرح مکاترونیک و هشت طرح هوا فضا به دبیرخانه سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی ارسال شده است.

وی تاکید کرد: طرح‌های این دوره در رشته‌های برق و کامپیوتر، کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک، فناوری‌های شیمیایی، علوم پایه، فناوری نانو، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو، عمران، مکاترونیک، صنایع و مدیریت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، هنر، معماری و شهرسازی، هوافضا و علوم پزشکی پذیرش شدند.

مهنازاده با تاکید بر اینکه در این دوره ۲۷۹ طرح از دانشمندان و برجستگان علمی از ۴۶ کشور جهان دریافت شد، اظهار کرد: برگزیدگان خارجی این دوره از میان دانشمندان تراز اول کشورهای فرانسه، کانادا، سوئد، ایتالیا، روسیه، اسپانیا و تونس هستند.

دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی ادامه داد: از مجموع ۶۶۷ طرح ارائه شده برای بررسی فنی و کارشناسی، در نهایت ۳۷ طرح به هیات داوران جشنواره ارائه شد و بعد از بررسی و ارزیابی نهایی، طی چندین جلسه، ۱۳ طرح از بخش داخلی و ۶ طرح از بخش خارجی را به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب کردند.

مهنازاده اضافه کرد: در جشنواره امسال همچنین شاهد معرفی و تجلیل از ۱۳ طرح در بخش داخلی هستیم که شامل یک طرح بنیادی، ۳ طرح کاربردی، ۳ طرح توسعه‌ای، ۵ طرح نوآوری و یک طرح برگزیده موفق در تولید ملی است.

به گفته وی، ۲۲ طرح به عنوان طرح‌های موفق در تولید ملی در این دوره از جشنواره ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی به همت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی و با همکاری وزارت علوم برگزار شده است. از مجموع ۶۶۷ طرح ارسالی به این جشنواره، ۱۰۰ طرح در گروه تخصصی برق و کامپیوتر، ۷۱ طرح در گروه زیست فناوری و علوم پایه پزشکی،  ۶۶ طرح در گروه فناوری‌های شیمیایی، ۱۶ طرح در گروه صنایع و مدیریت فناوری، ۴۵ طرح در گروه علوم پایه، ۳۰ طرح در گروه علوم پزشکی،‌ ۱۶ طرح در گروه عمران، ۲۲ طرح در گروه فناوری نانو، ۹۴ طرح در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۹ طرح در گروه محیط زیست، ۸ طرح در گروه مکاترونیک، ۵۶ طرح در گروه مکانیک، ۴۲ طرح در گروه مواد، متالورژی و انرژی‌های نو، ۲۹ طرح در گروه نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، ۱۳ طرح در گروه معماری، ۱۰ طرح در گروه هنر و ۸ طرح در گروه هوافضا ارائه شده است.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، با حضور رییس جمهور، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه در هتل المپیک برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات