رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
  • کد خبر : 1595
  • ورزش
  • چاپ خبر : تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو از شنبه به وقت تهران رسماً با افتتاحیه این بازی های آغاز می شود اما هنوز برخی مشکلات در دهکده المپیک وجود دارد. برزیل میزبان سعی دارد حتی شده با تقلید از میزبانی های کشورهای مختلف، گوشه ای از کمبودهای خود را جبران کند. در […]

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو از شنبه به وقت تهران رسماً با افتتاحیه این بازی های آغاز می شود اما هنوز برخی مشکلات در دهکده المپیک وجود دارد. برزیل میزبان سعی دارد حتی شده با تقلید از میزبانی های کشورهای مختلف، گوشه ای از کمبودهای خود را جبران کند. در این گزارش سعی داریم تا برخی از ویژگی های دهکده المپیک را معرفی کنیم.

به هر حال با برخی از فضاها و امکاناتی که میزبان برگزاری بازی های المپیک ۲۰۱۶ برای آسایش و رفاه میهمانان ورزشی خود از سراسر جهان دردهکده بازی ها در نظر گرفته اند آشنا شویم بد نیست با هم در ادامه مرور کوتاهی به این قبیل ویژگی های دهکده بازی های ۲۰۱۶ ریو داشته باشیم.

ویژگی های دهکده بازی ها و تدابیری که برزیلی ها برای نقل و انتقال میهمانان خود از فرودگاه تا محل اسکانشان در دهکده و نیز رفت و آمد آن ها تا سالن های مسابقات، رستوران، محل های رفاهی و تفریحی و….، و غیره در نظر گرفته اند به شرح زیر است:

۱- طراحی و اختصاص رستوران ٢۴ ساعته با طبخ غذاهای متفاوت طبق ذائقه ملل و فرهنگ های مختلف خصوصا طبخ غذای «حلال» که برای مسلمان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

۲- در بدو ورود از فرودگاه ورزشکاران به دهکده منتقل می شوند و بعد از بازرسی از طریق گیت و دستگاه ؛ بدون باز کردن چمدان ها وارد دهکده بازی ها و محل اسکانشان می شوند.

تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

۳- وادا (آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ) جلوی درب ورودی رستوران مستقر شده اند.ایستگاه کنترل و آشنایی بیشتر با راههای مبارزه با دوپینگ و نیز معرفی بیشتر خدمات خود ایجاد نموده اند. آنها ضمن کنترل ورزشکاران هستند. اینگونه به نظر می رسد، شرایطی ویژه برای مبارزه با این پدیده شوم ایجاد وطراحی کرده اند. در ضمن برخی اوقات مامورین وادا در جلوی درب خروجی منتظر برخی ورزشکاران برای تست هستند.

تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

*البته لازم به توضیح است که لیست تهیه شده توسط کمیته پزشکی بنا بر درخواست وادا که حاوی مشخصات سکونت ورزشکاران می باشد تاکنون چند نوبت وادا به اتاق ورزشکاران مراجعه و تست دوپینگ گرفته است.

۴- ستاد برگزاری بازی های المپیک در دهکده بازی ها اتلیه عکسی را طراحی کردند تا ورزشکاران و کلیه مدعوین در دهکده بتوانند بعد از ورود به سایت (hub.olympic.org) عکس یادگاری بگیرند تابدون نیازبه رفتن خارج از فضای دهکده با مناظر دیدنی و طبیعی ریو عکس یادگاری داشته باشند.

تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

۵- محل بازی و سرگرمی برای ورزشکاران نزدیک به ساختمان شماره دو که در طبقات ۶،۷ و ۸ آن متعلق به کاروان ایران است.

تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

۶- اتوبوس محل اسکان تا سالن تمرین و مسابقه هر ٨ دقیقه اطراف ٣٣ ساختمان دهکده بازی ها در حال حرکت است و جلوی هر ساختمان ایستگاه دارد.

تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

۷- در برخی از نقاط دهکده المپیک بر روی تابلوهای اعلانات به معرفی قهرمانان المپیک در ادوار گذشته پرداخته شده است.

۸- اتاق پزشکی کاروان المپیک ایران و لوازم اولیه پزشکی که در اختیار اعضای این گروه گذاشته شده است.

تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

۹- سی و سه ساختمان هجده طبقه در اطراف این محوطه زیبا ساخته شده که محل اسکان تمامی کشور شرکت کننده است.

تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

۱۰- سالن بدنسازی، محل اداری کمیته برگزاری مسابقات ، رستوران ٢۴ ساعته، پلی کلینیک، ترمینال اتوبوس ها، فروشگاه، دیوار صلح از جمله اماکنی هستند که اطراف مجتمع ساختمانی احداث شده اند.

تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

۱۱- اتاق ها در دهکده چندان مجهز نیستند و هتلینگ درجه دو دارند فضای کاملا ورزشی بدون تجهیزات و تسهیلات هتلی مثل تلویزیون ، مبل راحتی ، موکت، فرش و غیره.

تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

۱۲- هر آپارتمان یک هال، چهار اتاق کوچک و دو تختخواب دارد که ورزشکاران و کادر فنی و مدیریتی در فضایی صمیمی و کنار هم استراحت می کنند.

تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

۱۳- کارت رایگان مترو، اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی شهری برای ساکنین دهکده طراحی شده است.

تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

۱۴- پلی کلینیک دهکده که مجهز به واحد اورژانس، کلینیک های تخصصی، دندانپزشکی، بهداشت و پیشگیری هست.

۱۵-سالن بدنسازی در دهکده که کاملا مجهز است که عمده مشکل آن، فضای کم برای این تعداد دستگاه و علاقمند به تمرین و سقف کوتاه با تهویه ضعیف است.

۱۶- جلوی درب ورودی رستوران محل تحویل ساک و وسایل ورزشکاران ایجاد شده است تا با آرامش بیشتر غذا میل شود و از آلودگی محیط رستوران جلوگیری شود.

۱۷- رستوران معمولی که تا ساعت ده شب به تنوع غذا در آن خیلی کم سرو می شود. در این تصویر نیز تیم منظم چین را مشاهد می کنید که گفته می شد از وضعیت دهکده بازی های المپیک ریو ناراضی هستند ولی هنگام صبحانه با نظم خاصی در رستوران حضور دارند.

۱۸- رستورانی زیبا با نشیمن در فضای باز دهکده طراحی شده است.

۱۹- رستوران اصلی با ظرفیت بالا و ارائه پنج نوع غذا در شبانه روز بدون تعطیلی که توان پذیرایی از ده هزار شرکت کننده و همراهان و برگزارکنندگان مسابقات را داراست.

۲۰- درب های ورودی رستوران انواع غذا و سرویس دهی در رستوران اصلی با رنگ خاص مشخص شده است.که به طور مثال( رنگ آبی انواع غذای حلال)، (رنگ نارنجی غذاهای آسیایی و هندی) و( زرد غذاهایی عمومی دنیا)

۲۱- کارشناسان بهداشت تغذیه ٢۴ ساعته در محل رستوران حضور دارند و در حال نمونه برداری، تست سلامت، کنترل دمای سرد و گرم اغذیه گرم و سرد هستند.

۲۲- درب های ورودی رستوران و کلیه اماکن، مایع ضدعفونی کننده و بهداشتی قرار داده شده است که خط اول پیشگیری از عفونت های غذایی و خصوصا ویروسی است.

۲۳- خودروی ضد عفونی کننده با ایجاد دود مخصوص دافع حشرات خصوصاً عامل زیکا، اطراف ساختمان و اماکن دیگر در حال پیشگیری هستند.

۲۴- برخی کشورها با خود دوچرخه همراه آورده اند و در ورودی ساختمان پارک و برای تردد از ان استفاده می نمایند محل های قفل دوچرخه در اماکن مختلف دهکده موجود است.این قسمتی از فرهنگ حمل ونقل کشورهاست.

تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

۲۵- طرح زیبا جای رد پای زرد رنگ در اماکنی که مراجعه کننده زیاد دارد برای مشخص نمودن درست مسیر تعبیه شده است.

۲۶-انواع نوشیدنی توسط حامی مالی المپیک تهیه شده است.

۲۷- در مرکز اطلاع رسانی بازی ها،می توانید از برنامه های تیم خود و کلیه اتفاقات از طریق سیستم رایانه ای و نیز پاسخگویی شفاهی استفاده کنید.

تلاش برزیلی ها برای برگزاری رویدادی در حد المپیک

۲۸-کمیته بین المللی المپیک ضمن دعوت به رقابت جوانمردانه و راهنمایی ورزشکاران به تغییر رفتار و نیز به خاطیان در محل بازی ها دادگاه بین المللی ورزشی مستقر شده تا در خصوص مدیریت نتایج تصمیم گیری کند.

۲۹- نوشیدنی مختلف خصوصاً بطری آبی رنگ که حاوی الکتولیت های بدن و برخی مکمل های مورد لزوم است در اختیار ورزشکاران گذاشته شده است.

۳۰- به هر ورزشکار کلید ورودی آپارتمان و اتاق خصوصی با کارت معرفی ساختمان و اتاق ارائه می شود.

اخبار مرتبط

نظرات