رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
مالیات

نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۹۶ سقف معافیت مالیاتی کارمندان دولت و کارکنان بخش خصوصی را تعیین و تصویب کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه) پارلمان و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور، با ۱۶۸ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از […]

نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۹۶ سقف معافیت مالیاتی کارمندان دولت و کارکنان بخش خصوصی را تعیین و تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه) پارلمان و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور، با ۱۶۸ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن علنی، بند الف تبصره ۶ این لایحه را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب  ۱۳۶۶/۱۲/۳ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۶، مبلغ دویست و چهل میلیون (۲۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال و برای سایرین (۱۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ) در سال تعیین شد.

طبق این مصوبه مجلس، کارکنان دولت با حقوق تا سقف ۲ میلیون تومان در ماه و سایرین (بخش خصوصی) با حقوق تا سقف ۱٫۵ میلیون تومان در ماه، از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

به گزارش فارس، در ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم آمده است: تا میزان ۶۰ برابر حداقل حقوق مبنای جدول حقوق موضوع ماده یک قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت -مصوب ۱۳۷۰-‌درآمد سالانه مشمول مالیات حقوق تمامی حقوق‌بگیران از جمله کارگران مشمول قانون کار، از یک یا چند منبع، از پرداخت مالیات معاف می‌شود.

منبع:فارس

اخبار مرتبط

نظرات