رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
کاسپین

جمعی از سپرده گذاران کاسپین صبح امروز با حضور در دادستانی از رئیس کل بانک مرکزی و معاون نظارتی وی به دلیل مسدودیت ۸ ماهه سپرده هایشان در موسسه مجاز کاسپین شکایت کردند. به گزارش ۷لوح به نقل از خبرنگار تسنیم، ۸ ماهه شدن مسدودیت حساب های سپرده گذاران کاسپین و عدم تعیین تکلیف این […]

جمعی از سپرده گذاران کاسپین صبح امروز با حضور در دادستانی از رئیس کل بانک مرکزی و معاون نظارتی وی به دلیل مسدودیت ۸ ماهه سپرده هایشان در موسسه مجاز کاسپین شکایت کردند.

به گزارش ۷لوح به نقل از خبرنگار تسنیم، ۸ ماهه شدن مسدودیت حساب های سپرده گذاران کاسپین و عدم تعیین تکلیف این گروه از سپرده گذاران نظام بانکی موجب شد تا جمعی از این افراد صبح امروز با حضور در دادستانی از رئیس کل بانک مرکزی و معاون نظارتی وی شکایت کنند.

از آنجا که تعداد سپرده گذاران شاکی از رئیس کل بانک مرکزی و معاون نظارتی وی در دادستانی تهران بسیار زیاد بوده امروز نوبت به ثبت تمامی شکایت ها نرسیده و بناست در روزهای آتی ادامه شکایت ها ثبت شود. مردم از سیف و حیدری به دستگاه قضا شکایت حقوقی و کیفری کرده اند.

یکی از سپرده گذاران کاسپین می گوید: وقتی در حال شکایت از رئیس کل بانک مرکزی بودم، کارکنان دادستانی گفتند برای اولین بار است که از رئیس کل بانک مرکزی شکایت می شود! ضمن آنکه سیستم دادستانی قادر به ثبت این تعداد شکایت در یک روز نیست چراکه زمان اجازه نمیدهد.

شکایت از سیف

مراجعه حضوری سپرده گذاران کاسپین برای ثبت شکایت از رئیس کل بانک مرکزی بعد از اظهارات اژه ای سخنگوی دستگاه قضا انجام شده است؛ در نشست خبری غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا، درباره سرنوشت طلبکاران این موسسه سئوال شد.

وی در خصوص شکایت از رئیس بانک مرکزی اعلام کرد: ما اطلاعی نداریم که رئیس بانک شکایتی شده است. اژه‌ای همچنین در خصوص شکایت از بانک مرکزی گفت: گزارشی شده که قرار بوده بانک مرکزی گارهایی انجام دهد و به قول و قرارها عمل نکرده و آن مرتبط با تعاونی‌های اعتباری بوده است.

این مقام ارشد قوه قضاییه به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: قرار بود ۸ تعاونی اعتباری منحل شده و عناصر اصلی آن در یک مؤسسه اعتباری به نام کاسپین تشکیل شود و همه سهامداران در مؤسسه جدید‌التأسیس وارد شوند و بانک مرکزی در این زمینه قول و قرار گذاشته بود اما قبل از اینکه کار آنها به اتمام برسد و موجودی‌ها و بدهکاری‌ها مشخص شود، به کاسپین مجوز داده شد و تأسیس شد بدون آنکه موضوعات این ۸ تعاونی مشخص شود.

وی افزود: مسئله بعدی این بود که بعضی از این ۸ تعاونی به کسانی برخلاف اعتبار سودهای زیاد می‌دادند و این سودها را از موجودی‌ها برداشت می‌کردند، البته بعضی‌ها تخلفاتی در حوزه مدیریتی و هیأت مدیره داشتند.

اژه‌ای اعلام کرد: همینک بانک مرکزی از قوه قضاییه کمک خواسته و ما نیز کمک کرده‌ایم؛ برخی دستگیر و بازداشت شده‌اند؛ از مؤسسه فرشتگان و آرمان اموال توقیف شده؛ اموال شناسایی شده و در حال کارشناسی است.

به گزارش تسنیم، سپرده گذاران کاسپین خود را فریب خورده مجوز بانک مرکزی می دانند و از روند رسیدگی به مشکل ایجاد شده برایشان در دولت یازدهم به شدت گله دارند؛ این افراد که ماه هاست با تجمع در شهرهای مختلف کشور سعی دارند صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند از وعده های بانک مرکزی نا امید هستند.

یکی از دلایلی که کاسپینی ها را نا امید کرده فرایندی است که به تازگی از سوی بانک مرکزی تحت عنوان تعیین تکلیف سپرده های تا ۲۰ میلیون تومان اعلام شده است؛ در اطلاعیه بانک مرکزی آمده بود که بناست سپرده های زیر ۱۰ و ۲۰ میلیون تومان به مردم پرداخت شود ولی مراجعه این گروه نشان داده که نه تنها به پولشان نرسیدند بلکه مبلغ قابل توجهی از سپرده کسر و الباقی به دفترچه جدیدی منتقل شده است.

گفتنی است در این مدت نامه نگاری های متعدد با رئیس جمهوری نیز انجام شده ولی تا کنون جوابی به این نامه داده نشده است؛ در تازه ترین نامه نگاری ها خبر رسید که مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان هم در نامه ای به رئیس جمهور خواستار رسیدگی سریع به حل مشکل سپرده گذاران کاسپین شده اند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ایا کسی است به کمک مردم بیاید؛ایا باید زلزله یا سیل و غیره باشد تا به کمک هم بشتابیم؛این بار زندگی میلیونها هموطن بواسطه زیاده خواهی گروهی در معرض خطر است .ای ازاد اندیشان ؛ای اهالی رسانه ؛ای حامیان حقوق مردم به یاری مردم بشتابید؛ظلمی بزرگ در حق صدها هزار نفر سپرده گذار در حال انجام است ،حقایق موسسه:
    مالک اصلی:م.ع. ت
    شگرد:تغییر پی در پی نام موسسه وسهامداران صوری طی بیست سال؛
    محل هزینه کرد اموال مردم:پروژه هائی نظیر پ مشهد وکیش برای رفع مشکلات مشابه در شرکتهای صوری وسهامداران مجهول؛
    اهداف:وانمود کردن به عدم توان مالی جهت عدم امکان شناسائی اموال مالک و برداشت غیر قانونی اصل سپرده ها وسود قراردادی و توقف پرداخت سود؛
    ابزار:حمایت سیستم بانکی بواسطه ارتباطات مشکوک در قضیه هزینه های هنگفت اخیرگروهها و استقراض های انجام شده؛
    این موسسه بیست سال با اسامی مختلف فعالیت داشته است و در تمام دوران، سیستم بانکی از تمام فعالیتهای ان اگاه بوده است.طی دوسال اخیر نیز مصاحبه ها و اطلاعیه های بانک مرکزی همین وضعیت مشابه ادغام وانتقال تحت یک نام دیگر را اعلام نموده است و هیچگاه در این نقل وانتقال بحثی از قطع سود و توقیف وتصرف غیرقانونی در اموال مردم مظلوم مطرح نگردید.
    اگر اطلاعات کارکنان موسسه صحت داشته باشد کسری بواسطه ارتباطات مشکوک با سیستم بانکی برای بعضی هزینه های هنگفت بوده است و با اطلاعیه های غیر قانونی از این موسسه حمایت غیر قانونی کرده است واین موارد در تاریخ بانکی ایران وجهان بی سابقه می باشد زیرا به جای جبران خسارات به چندصد هزار سپرده گذار و میلیونها نفر وابستگان انها ،صرفا رضایت وتامین منافع مالک مد نظر بوده است که این موضوع مشابه ندارد ونوعی عمل منافی منافع عمومی وشر خری اموال مردم بی پناه به نفع مالک می باشد .این موضوع نوعی نقض حقوق بشر است.
    البته از اقای س که اولین اختلاس تاریخ کشور در دوران تصدی ایشان در بانک ص در دو دهه پیش رقم خورد و به نحوی از اتهامات فرار کرد و مدتها نیز از اوخبری نبود ،این حمایت از مافیای قدرت و ثروت بعیدنبود،زیرا با لابی مالکین بعضی موسسات مجددا به صحنه برگشت وحال باید جبران نماید و بزرگترین اختلاس وتصرف در مال غیر وعملی غیرشرعی وحرام را نیز به نام خود در تاریخ این کشور ثبت نماید. چگونه ممکن است قراردادی توسط اقای س که طرف قرارداد نبوده است نقض شود و عامل اصلی موسسه نباید هیچ خسارتی بدهد واموال مردم دو سال مجانا در اختیار یک شیاد تحت حمایت سیستم بانکی ،بوده باشد و نابودی وویرانی هزاران زندگی با یک نظر اقای س رقم بخورد،همان کاری که ایشان با اموال مردم در اولین اختلاس تاریخ کشور در بانک ص انجام داد.
    در یک کشور استکباری در خارج رئیس جمهورش یک فرمانی می دهد ،انگاه یک قاضی فدرال مقتدرانه در مقابل این فرمان می ایستد و ان را مردود اعلام می کند و به نفع مردم رای میدهد ،حال چه کسی باید به فریاد مظلومیت این مردم که اصل مال وسودهای توافق شده انها نه تنها ماههاست تصرف شده است ،بلکه برای برداشت غیر قانونی وغیر شرعی و کسر ان نیز طرح وبرنامه دارند ودر یک راهزنی اشکار اموال مردم در مقابل دیدگان همگانی ومردم ستمدیده ،به نفع مالک غارت می شود،انهم با اخذ تعهد نامه اجباری ،چون قانونا نمی توانند چنین کاری بکنند.البته از اقای س که بواسطه بی کفایتی اوبه اموال کشورمان در خارج میلیاردها دلاردستبرد زدند ،چه انتظاری داریم.
    موارد قابل پی گیری:
    -شناسائی اموال مالک وسهامداران صوری در پ مشهد و کیش؛
    -شناسائی شرکتهای بی شمار مالک و سهامداران صوری؛
    -شناسائی اموال مالک در خارج و کمک وکلا وحقوقدانان مستقل وازاده؛
    -شناسائی سهام مالک در موسسات متعدد با سهامداران صوری؛
    -ممنوع الخروج کردن مالک وعوامل ایشان؛
    -پی گیری مطالبات در مراجع بین المللی؛
    -پی گیری نقض حقوق بشری سیستم بانکی؛
    -پی گیری خسارات بی شمار به بنیان خانواده ها،در دادگاههای بین المللی ؛
    -پرداخت خسارت چند ماه توقیف اموال مردم همراه با اصل پول و سود قراردادی؛
    -پی گیری نقض حقوق بشر ؛سیستم بانکی کمترین حقی برای انسانها قائل نیست؛
    -جلوگیری از کسر سپرده ها و سودهای قراردادی ؛
    چرابا توجه به بدهیهای بین سیستم بانکی و موسسه بواسطه ارتباطات ناسالم وتسهیلات نامتعارف بانک مرکزی اول بدنبال حل مشکل خودش می باشد؟
    چگونه امکان دارد اقای س در اسفند ۹۵ بدنبال بخشش بدهی تاخیرات ۴۰ میلیون فقره وام ۱۰۰میلیون تومانی ،که بالغ بر چندین هزار میلیارد تومان می باشد،بوده است .چه کسانی این ۴۰ میلیون فقره وام را گرفته اند و این مبلغ وام بین چند نفر تقسیم شده است.ایا نیمی ازجمعیت ایران نفری ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده اند؟پس یک بازی کثیف است و رانتی که اقای س باید بدهد.حال چگونه است در این موسسه مردم باید به جای دریافت خسارت برای تامین هزینه های مورد نظر اقای س ،خسارت هم بپردازند؟
    چرا باید درسیاستهای انتقال موسسه تغییر حاصل شود ؟ایشان دوسال پیش با همین شرایط انتقال را با هم قرار بسته اند واین تغییر را در دفترچه ها و اسناد دست مردم منعکس کرده اند،ایا اسناد قلابی دست مردم داده اند که جرمی قابل پی گیری است.
    چراباید اموال این مردم برای رفع مشکلات مالک وسهامداران صوری در پروژه های مختلف مانند پ مشهد هزینه شود و خسارت ان را سپرده گذاران پرداخت نمایند؟
    چراتغییری در امپراطوری مالک ایجاد نشده است ودر حاشیه امن زندگی شاهانه خود با اموال مردم ادامه دهدوانگاه مردمی که برای کسب روزی وگذران زندگی روزمره ،تمام دارائی خود را به امانت گذاشتند، باید اینگونه بلاتکلیف،بی سرپرست،موردستم،مورد تجاوزو اواره باشند؛
    از نشانه های شرم اور این سناریوی از پیش طراحی شده مجبور کردن مردم بی پناه
    به امضای تعهدنامه اجباری ،گذشتن از حقوق قانونی خودشان و گرفتن فقط بخشی از اصل سپرده و حذف سودهای قراردادی می باشد،که خلاف قانون وشرع می باشد.
    ای کاش همانند جوامع پیشرفته ،تشکلهای حقوقی و وکلای ازاده به یاری مردم می امدند، تا اینچنین مردم بلی پناه گرفتار مکر عواملی که سودشان در گرو نجات مالک است ،نباشند.
    ای کاش سیستم بانکی به جای انکه به دنبال اخذ تعهدنامه های اجباری که هیچ ارزش قانونی ندارد،ازمردم باشند،به فکر نجات مردم وکشیدن حق مردم از حلقوم مالک بودند.
    ای کاش به اندازه پرونده بدهکار نفتی ،به حق مردم در این ماجرا توجه می گردید زیرا پولی که در این ماجرا از مردم اختلاس شده است ،چهار برابر بدهی بدهکار بانکی می باشد که حکم اعدام همراه با برگشت اموال جزای ان بدهکار بوده است ،اما در اینجا چون هیچ کس پرونده مردم را پی گیری نکرده است ،مردم باید به مسلخ سیستم بانکی و بانی اولین اختلاس در این کشور اقای س بروند تا خیانت انها برملا نشود و با اخذ این تعهدنامه های اجباری، مردم محکوم نهائی این بزرگترین اختلاس تاریخ جهان خواهند بود ،با این تفاوت که پنج تا هفت درصد جمعیت کشور(سپرده گذاران و خانواده انها)،تمام زندگی خود را از دست می دهند و مالک همچنان اموال خود را که چندین برابر مبلغ مورد نظر می باشد ،در پروژه های مورد نظر خودش افزایش دهد.
    ای کاش این جمعیت یک حامی داشت ومطابق قانون کشور وجهان می توانست با عزت هم اموال خود را دریافت کند وهم با اقتدار و اعتماد به نفس خسارت خود را مطالبه می کرد.
    اما به نظر می رسد حقوق انسانی و شهروندی حتی بر روی کاغذ هم توسط این مافیای قدرت وثروت پذیرفته نیست و مردم همانند بردگان اقای س و مالک باید از ترس، همین بخش اندک مال باقیمانده را انهم با منت بپذیرند ،که قطعا چنین نخواهد شد و اقای س اگر از مجازات اولین اختلاس تاریخ این کشوردر بانک ص فرار کرد، از عواقب این اختلاس تاریخی اموال مردم ،که سه برابر بزرگترین اختلاس کشور تا این تاریخ می باشد،رهائی نخواهد یافت و ایشان نمی تواند با تهدید مردم را مجبور به امضای تعهدنامه های اجباری نماید.
    ای ازاد اندیشان و مدافعان حقوق انسانها به یاری این مردم که اموالشان تصرف شده است و فریاد رسی ندارند،بشتابید.انگونه که در حوادث مختلف مردم را تنها نگذاشته اید.
    در همه جای دنیا رسانه های ازاده با روشنگری از حقوق مردم دفاع می کنندو قدرت رسانه ها در کشور ما به مراتب بالاتر است و می توانند از مردم دفاع کنند.