رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
  • کد خبر : 13309
  • سیاست
  • چاپ خبر : طرح گلایه‌ ایران از بدعهدی‌های آمریکا در کمیسیون مشترک ۱+۵/درباره ستادهای انتخاباتی اظهار نظر نمی‌کنم
سخنگوی وزارت خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در کمیسیون مشترک برجام در خصوص بدعهدی‌ها بخصوص از جانب آمریکا گلایه‌های خود را مطرح کرد. به گزارش ۷لوح به نقل از  باشگاه خبرنگاران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در ساختمان شماره ۹ این وزارتخانه برگزار شد، روز […]

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در کمیسیون مشترک برجام در خصوص بدعهدی‌ها بخصوص از جانب آمریکا گلایه‌های خود را مطرح کرد.

به گزارش ۷لوح به نقل از  باشگاه خبرنگاران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در ساختمان شماره ۹ این وزارتخانه برگزار شد، روز ملی خلیج فارس که برای ایرانیان بسیار روز مهمی است، روز کارگر و آغاز هفته معلم را به همه ایرانیان تبریک گفت.
قدردانی کمیسیون مشترک از پایبندی ایران به تعهدات برجام

قاسمی درباره نشست مشترک برجام اظهارداشت: کمیسیون مشترک برجام بر اساس تفاهمات خود برجام که هر ۶ ماه یکبار برگزار شود تشکیل شد و مباحث زیادی را شامل شد. ایران در خصوص بد عهدی‌ها بخصوص از جانب امریکا و برخی سخنان رییس جمهور امریکا که مخل سازکارهای ضد تحریمی است گلایه های خود را مطرح کرد که در بخشهای مالی و بانکی تا حدودی اثر گذار بوده است. از سوی کمیسیون مشترک هم به اتفاق از ایران به دلیل انجام تعهدات قدردانی شد و بر این صحه گذاشتند که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است.

حمایت کمیسیون مشترک برجام از تفاهم ایران و چین درباره رأکتور اراک

وی با اشاره به بیانیه خانم اشمید که در آن همه اعضا بر پایبندی ایران به تعهدات خود تاکید کردند و پایبندی خود به تعهدات را مورد تاکید قرار دادند که باید برجام تداوم یابد. از تفاهم ایران و چین درباره راکتور اراک نیز حمایت کردند که این پیشرفت را مورد صحه قرار دادند.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص نشست ایران و آمریکا گفت: چنینی خبری ندارم. آنچه وجود داشته از قبل رایزنی‌های ایران با سایر کشورها است که در حاشیه اجلاس با کشورها انجام میگیرد. ما موضعی که از قبل داشتیم و به آن پایبندیم عدم مذاکره با امریکا در موضوعات خارج از برجام است. در دولت قبل به دلایل انسانی صحبت‌هایی را درباره زندانیان ایرانی داشته‌ایم که در دولت قبلی بوده و در اینجا هم طرف آمریکایی در حاشیه اجلاس درباره زندانیانی که در ایران هستند به طور مشخص گفتگوهایی داشته‌اند اما ما هیچ گفتگوی دو جانبه‌ای نبوده و فقط درباره برجام بوده است.

ابراز همدردی پاکستان در حادثه میرجاوه کافی نیست

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره تعرض پاکستان به مرز میرجاوه توضیح داد: حادثه میرجاوه حادثه تلخی بود و بار دیگر نشان داد که در مرزهای پاکستان ثبات و امنیت وجود ندارد. پاکستان در سطحی درباره این حادثه ابراز همدردی کرد، ولی این همدردی کافی نیست. لذا پرونده حادثه میرجاوه در وزارت امورخارجه مفتوح است و با جدیت دنبال می‌شود و هرگونه اقدامی که برای احقاق حق شهدایمان و فرد گروگان گرفته در خاک پاکستان باشد انجام می‌دهیم.
دولت کانادا تفاهم نکند ایرانیان مقیم این کشور رای نمی‌دهند

قاسمی در خصوص ممنوعیت دولت کانادا در برگزاری انتخابات در این کشور تصریح کرد: اگر درباره برگزاری انتخابات برای ایرانیان مقیم کانادا تفاهمات با این کشور صورت نگیرد، امکان دیگری وجود نخواهد داشت و ایرانیان مقیم کانادا مانند سال ٩٢ از رای دادن محروم خواهند شد.

دستگیری تبعه ایرانی در ترکیه در حال پیگیری است
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره بازداشت یک تبعه ایرانی در ترکیه به اتهام قاچاق تجهیزات نظامی گفت: این مسأله را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب. موضوع در حال پیگیری است.
عربستان با درایت بیشتری به رابطه با ایران فکر کند
قاسمی سیاست‌های منطقه‌ای عربستان با بیان اینکه امیدواریم سعودی به واقعیت‌های موجود منطقه توجه و با درایت بیشتری در خصوص مسائل منطقه و رابطه با ایران فکر کند، اظهارداشت: عربستان اطمینان داشته باشد که ایران می‌تواند به عنوان کشوری مقتدر برای امنیت و ثبات منطقه سازنده باشد و در صورتی که این کشور بتواند رفتار و گفتار خود را تصحیح کند این امکان وجود دارد که گامهایی برداشته شود.
درباره ستادهای انتخاباتی اطلاعاتی ندارم
وی در واکنش به حضور یکی از عوامل حمله به سفارت عربستان در ستاد یکی از کاندیداهای انتخاباتی گفت: من در مورد ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری اطلاعاتی ندارم و شخصا ممکن است مسائلی را دنبال کنم؛ ولی در این جایگاه نمی‌توانم در اینباره اظهار نظر کنم.

نمی‌توان به دلیل اختلاف دیدگاه‌ها آستانه را تعطیل کرد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی حضور ترکیه در کنار ایران و  روسیه در اجلاس  آستانه را حائز اهمیت است عنوان کرد و گفت: اگرچه اختلاف سلیقه‌هایی در خصوص برخی مسایل سوریه وجود دارد؛ ولی به دلیل اختلاف دیدگاه‌ها نمی‌توان آستانه را تعطیل کرد؛ بنابراین بر ادامه مذاکرات آستانه اصرار داریم و تلاش می‌کنیم آستانه با قدرت بیشتر کار خود را پیش ببرد و در حل بحران سوریه مؤثر باشد.

منافع ملی را سوژه گفتگوی سیاسی نکنیم
وی با بیان اینکه افشای اطلاعات محرمانه در حوزه سیاست خارجی در ایران مانند هر کشور دیگری جرم است، تصریح کرد: افشای اسرار و اطلاعات می‌تواند منجر به ضرر و زیان بسیار برای امنیت کشور شود و توسط هیچ کس جایز نیست. مسایل سیاست خارجی را نباید به کف خیابانها بیاوریم. نباید مسائلی را که به منافع ملی خدشه وارد می‌کند سوژه گفتگوهای سیاسی کنیم.
درخواست از ترکیه برای بررسی قتل مدیرعامل جم تی‌وی
سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره کشته شدن مدیر عامل  جم تی‌وی گفت: اطلاعات تکمیلی در این خصوص نداریم و موضوع از مجاری دیپلماتیک در حال پیگیری است. از دولت ترکیه خواستیم موضوع قتل یک شهروند ایرانی را سریعا بررسی و نتیجه را به ما اعلام کند. منتظریم درباره قتل این شهروند ایرانی اطلاعات بیشتری از دولت  ترکیه دریافت  کنیم و پس از آن قضاوت کنیم. سفارتمان در آنکارا پیگیر موضوع است و اگر اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم اطلاع رسانی می‌کنیم.
 اقتدار ایران برخی‌ کشورها را نگران می‌کند
وی درباره اقدامات ضد ایرانی همسایگان و سیاست‌های ایران در این زمینه گفت: ایران نسبت به همسایگان خود و کشورهای اسلامی و همچنین کشورهایی که سیاست خصومت آمیز به ایران ندارند سیاست ملایم و مثبتی خواهد داشت و همانطور که تاکنون در هیچ جای دنیا پیشقدم برای تنش نبوده همچنان نخواهد بود. اینکه گفته می‌شود ایران در سیاست خارجی خود با برخی کشورها سهل انگاری و مدارا می‌کند را نمی‌پذیرم. ایران با هوشمندی سیاست‌های کلان خود را در سطح ملی دنبال می‌کند و این اقتدار ایران است که این روزها برخی‌ را نگران می‌کند تا صحبت‌هایی علیه کشورمان بزنند.
 پارامترهای منطقه امکان تحقق ناتوی عربی را نمی‌دهد
قاسمی درباره روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی، بیان داشت: این ارتباط یک نقطه چرکین و حرکت شرم آوری است که واقعیت دارد ولی آنچه که از آن به عنوان ناتوی عربی صحبت می‌شود بیشتر در حد حرف و سخن است و با توجه به پارامترهای موجود در منطقه امکان پذیر نیست.

اخبار مرتبط

نظرات