رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
  • کد خبر : 1842
  • ورزش
  • چاپ خبر : طلسم بی مدالی کاروان ایران با دستان رستم وزنه برداری شکست  کیانوش رکورد شکست و طلایی شد.

تاریخ باردیگر و این بار درالمپیک ۲۰۱۶ ریو برای کاروان ورزش کشور تکرار شد. جایی که کیانوش رستمی ؛ پسر دوست داشتنی کرد زبان و با مرام تیم ملی وزنه برداری ایران مثل ۴ سال قبل (المپیک لندن) برای ایران تاریخ ساز شد و با دستان پرتوانش قفل بی مدالی کاروان وزنه برداری ایران را […]

تاریخ باردیگر و این بار درالمپیک ۲۰۱۶ ریو برای کاروان ورزش کشور تکرار شد. جایی که کیانوش رستمی ؛ پسر دوست داشتنی کرد زبان و با مرام تیم ملی وزنه برداری ایران مثل ۴ سال قبل (المپیک لندن) برای ایران تاریخ ساز شد و با دستان پرتوانش قفل بی مدالی کاروان وزنه برداری ایران را در ریو شکست. اما این بار رنگ و طعم مدال رستم وزنه برداری چیز دیگری بود. «طلا»مرغوبترین مدالی بود که بعد از یک هفته حسرت ، دل تک تک ایرانی های سراسردنیا را شاد کرد. اتفاقی که جز این هم از پسر خوب وزنه برداری ایران انتظار نمی رفت. کیانوش در حرکت یکضرب و دوضرب خود کاری کرد کارستان وطوری رقبای خود را مقهورقدرت خیره کننده اش روی تخته المپیک کرد که حتی خود آنها نیزدر باورشان نمی گنجید که اینگونه کیش و مات توانایی رستم وزنه برداری ایران شوند. کیانوش رستمی در پایان رقابت دسته ۸۵ کیلوگرم ضمن شکستن رکورد المپیک به میزان ۲ کیلوگرم در حرکت دوضرب و مجموع کاروان کشورمان را طلایی کرد.

 رقابت دسته ۸۵ کیلوگرم بازی های المپیک۲۰۱۶ ریو در حالی خاتمه یافت که در این وزن به غیر از کیانوش رستمی ملی پوش ارزنده کشورمان به ترتیب: “تائو تیان” از چین، “دنیس اولانوف” از قزاقستان، “الکساندر پیلیشنکو” از اکراین، “بنجامین دیدیر” از فرانسه، “پاول خاداسویچ” و “پیتر آسانویانک” از بلاروس، “هرنادز” از کوبا و “گابریل سنکرایان” از رومانی برای کسب مدال و قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی به رقابت با یکدیگر پرداختند.اما در نهایت این کیانوش رستمی نماینده وزنه برداری ایران بود که موفق شد با ثبت وزنه های ۱۷۹کیلوگرم در حرکت یکضرب، ۲۱۷کیلوگرم درحرکت دوضرب و با مجموع ۳۹۶ کیلوگرم چراغ اول برای تیم ملی وزنه برداری و کاروان امام رضا(ع) در بازی های المپیک ریو  را روشن کند. ضمناً کیانوش رستمی رکورد المپیک را به میزان ۲ کیلوگرم در حرکت دوضرب و مجموع شکست و کاروان کشورمان را طلایی کرد.

منبع : فدراسیون وزنه برداری

اخبار مرتبط

نظرات