رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
مرز خسروی

سفیر ایران در عراق درباره دلیل عدم اجازه تردد زائران از مرز خسروی توضیح داد. به گزارش ۷لوح به نقل از تسنیم از چذابه، ایرج مسجدی امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی با حضور استاندار خوزستان و دیگر مسئولان عراقی که در پایانه مرزی چذابه برگزار شد، اظهار داشت: گزارش‌های ارسالی از مرزهای ایران به عراق از […]

سفیر ایران در عراق درباره دلیل عدم اجازه تردد زائران از مرز خسروی توضیح داد.

به گزارش ۷لوح به نقل از تسنیم از چذابه، ایرج مسجدی امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی با حضور استاندار خوزستان و دیگر مسئولان عراقی که در پایانه مرزی چذابه برگزار شد، اظهار داشت: گزارش‌های ارسالی از مرزهای ایران به عراق از برنامه‌ریزی‌های بسیار خوب و موفقیت و همت مسئولان خبر می‌دهد.

وی افزود: امسال برنامه‌ریزی‌ها در زمینه برگزاری مراسم اربعین و زیارت زائران ایرانی بسیار خوب بوده و این موضوع را مسئولان هر دو کشور مطرح می‌کنند.

سفیر ایران در عراق با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی که امسال انجام شده حاصل فعالیت و تلاش مسئولان است، بیان کرد: بسیاری از خریدهای موکب‌های ایرانی امسال از داخل کشور عراق انجام شد.

وی با اشاره به توافقات لازم برای صدور ویزای انفرادی گفت: این امر که حاصل توافق با وزارت خارجه و سفارت عراق در ایران بود در ایجاد هر چه بیشتر نظم، امنیت و کنترل زائران کمک کرد.

مسجدی همچنین به انعقاد توافقنامه‌ای بین وزارتخانه‌های ایران و عراق در زمینه اربعین اشاره و درباره مرز خسروی عنوان کرد: توافق برای بازگشایی مرز خسروی از دیگر اقدامات بود به طوری که دو ماه با برادران عراقی برنامه‌ریزی و صحبت شد ولی از آنجا که تعدادی از افراد اعلام کردند ممکن است باعث نگرانی شود تصمیم بر توقف این مسئله گرفته شد.

وی با بیان اینکه نگرانی‎ها نیز بررسی شد، گفت: از کشور عراق اعلام کردند که ممکن است اتفاقی رخ دهد و نباید زائران با مشکلاتی مواجه شوند.

سفیر ایران در عراق با اشاره به اینکه ان‌شاالله مرز خسروی نیز بازگشایی می‌شود، تصریح کرد: امسال زائران از شهر سامرا به حرم می‌روند از این رو نیروهای امنیتی عراق برای برقراری امنیت این شهر تلاش زیادی کردند.

اخبار مرتبط

نظرات