رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)

یکی دانشجو بود و میانه راه و دیگری در آستانه بازنشستگی و شروعی دوباره، آن یکی تازه داماد و اول زندگی متاهلی و کنارش، همکاری مجرد که چه بسا چشم انتظار فرا رسیدن موقعیت تشکیل خانواده بود؛ قهرمانانی که اگرچه مانند خیلی‌هایمان هزار دلیل برای زندگی کردن داشتند، اما حین انجام وظیفه از جان مایه […]

یکی دانشجو بود و میانه راه و دیگری در آستانه بازنشستگی و شروعی دوباره، آن یکی تازه داماد و اول زندگی متاهلی و کنارش، همکاری مجرد که چه بسا چشم انتظار فرا رسیدن موقعیت تشکیل خانواده بود؛ قهرمانانی که اگرچه مانند خیلی‌هایمان هزار دلیل برای زندگی کردن داشتند، اما حین انجام وظیفه از جان مایه گذاشتند و جاودانه شدند.
به گزارش «تابناک»، پس از سپری شدن ده دوازده روز از حادثه هولناک فروریختن ساختمان پلاسکو، بالاخره زمان تشکر از قهرمانان آن حادثه فرار رسید. قهرمانانی که ده روز بند دلمان به شنیدن اخباری از ایشان بند بود، بزرگی‌شان را ستودیم، در غم هجرانشان اشک ریختیم، برای سلامتی‌شان و بهبود حال بازماندگانشان دست دعا بلند کردیم و حالا زمانش رسیده که با ایشان بدرقه کنیم.
نه با ایشان، که با پیکرهای رنجورشان. با بدن‌هایی زخم خورده که دوربین‌ها را برای ثبت حالشان به کار نگرفتیم و کوشیدیم به این وسیله با خانواده های داغدارشان همدردی کنیم. با خانواده قهرمانانی که حالا پس از سپری کردن روزهای متمادی رنج و اندوه و تردید، چند روزی‌ست ابتدای کوچه هایشان پر شده از بنر و پارچه نوشته و عکس‌هایی بر حجله نشسته.

تصویر قهرمانانی که یادمان دادند هنوز می‌شود انسانیت را دید و برای نجات اموال دیگران به حریق زد. ولو حریق سوزان باشد و در ارتفاعات ساختمانی فرسوده که بوی مرگ از در و دیوارش استشمام می‌شود. سازه‌ای فاقد حداقل‌های ایمنی که فارغ از هر اشکالی که داشت، پر بود از اموال مردم و همین دلیل برای اطفا کنندگان کافی بود.

حالا از آن حادثه هولناک آخرین روز دی ماه ساعات زیادی گذشته اما به طول انجامیدن عملیات پیچیده آواربرداری ساختمان فروریخته پلاسکو، موجب شد که وداع با قهرمانان جان باخته در آن حادثه شوم تا دوشنبه، یازدهم بهمن ماه به تعویق بیافتد. وداعی که مدت‌هاست بسیاری‌مان چشم انتظار رسیدن موعدش هستیم تا نشان دهیم قدردان قهرمانانمان هستیم.
وداع با مردان بی ادعایی که به فیض شهادت رسیدند و فردا بر دست مردمانی تشییع خواهند شد می‌کوشند برا فراخواندن یکدیگر به حضور در مراسم بدرقه ایشان، نشان دهند به قدر وسع قدردان زحمات ایشان هستند؛ وعده‌ حضوری گسترده که شاید دلگرم کننده ترین پیام برای بزرگ مردانی باشد که همچنان در سنگر ایثار و شهادت به تلاش و مجاهدت مشغولند و در انجام وظیفه از بذل جان نیز دریغ نمی‌ورزند.
در پایان گفتنی‌ست پیکر شهدای آتش نشان ساعت ۸:۳۰ روز دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵ از مصلی تهران به سمت بهشت زهرا(س) تشییع خواهد شد تا در نهایت پیکر این شهدا در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) در مجاورت شهدای منا و شهدای حرم، به خاک سپرده شوند.

اخبار مرتبط

نظرات