رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
پلیس فتا

در پی شکایت فردی، مبنی بر دریافت پیام‌های توهین آمیز از سوی شخصی ناشناس به پلیس فتا، فرد مزاحم شناسایی و دستگیر شد. به گزارش ۷لوح به نقل از خبرنگاران جوان؛ امروزه گسترش شبکه‌های اجتماعی و سهل شدن ارتباطات، موجب شده تا افراد به دلیل نداشتن فرهنگ استفاده از این نوع رسانه‌ها، رفتارهای ناپسندی از […]

در پی شکایت فردی، مبنی بر دریافت پیام‌های توهین آمیز از سوی شخصی ناشناس به پلیس فتا، فرد مزاحم شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ۷لوح به نقل از خبرنگاران جوان؛ امروزه گسترش شبکه‌های اجتماعی و سهل شدن ارتباطات، موجب شده تا افراد به دلیل نداشتن فرهنگ استفاده از این نوع رسانه‌ها، رفتارهای ناپسندی از خود نشان داده که باعث می‌شوند خشونت‌های کلامی در بین جامعه رواج پیدا کرده و بدون اینکه تبعات کارشان را در نظر بگیرند اقدام به انتشار پیام‌هایتوهین آمیز نموده که متاسفانه این موضوع در بین کاربران در حال گسترش می‌باشد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئیس پلیس فتا استان خوزستان سرهنگ حسنوند گفت :چندی پیش شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان داشت که مدتی است برای بنده از طریق فردی ناشناس در یکی از شبکه اجتماعی پیام های زشت و توهین آمیز ارسال می‌شود که این امر باعث ایجاد مزاحمت و سلب آسایش روحی برای خانواده ما شده است .

این مقام انتظامی افزود: با ایجاد پرونده مقدماتی و پس از بررسی‌های دقیق و اخذ اظهارات شاکیه توسط افسران این پلیس متهم شناسایی و طبق مکاتبات صورت گرفته با مقام قضایی به این پلیس احضار گردید.

وی ادامه داد:پس از بازجویی‌های فنی انجام گرفته متهم دلیل انجام کار خود را کینه با خواهر شاکیه و انتقام‌گیری از وی عنوان نمود.

سرهنگ حسنوند در پایان گفت: بسیاری از اشخاص از مجازات‌هایی که در قالب قانون مجازات اسلامی و جرایم رایانه‌ای برای چنین ناهنجاری‌هایی در نظر گرفته شده است، ناآگاهند، توهین و هتک حرمت افراد از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی توسط هر گونه ابزار و تجهیزاتی جرم است و در صورت شکایت متشاکی پیگیری قضایی آن امکان‌پذیر خواهد بود، ماده ۱۶جرایم رایانه‌ای نیز برای این فعل، مجازات‌هایی را تعریف و پیش‌بینی کرده که پس از احراز جرمِ فرد متشاکی، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال و یا جزای نقدی از ۵ میلیون تا ۴۰ میلیون ریال و یا هر دو توأمان با یکدیگر محکوم خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

اخبار مرتبط

نظرات