رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
  • کد خبر : 1770
  • ورزش
  • چاپ خبر : مردان لوزانو نخستین برد المپیکی خود را جشن گرفتند
والیبال

تیم ملی والیبال ایران در سومین روز از رقابت های والیبال مردان بازی های المپیک با نتیجه سه بر صفر از سد کوبا گذشت تا نخستین پیروزی تاریخ خود در بازی های المپیک را کسب کند. به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در بازی های المپیک ۲۰۱۶ […]

تیم ملی والیبال ایران در سومین روز از رقابت های والیبال مردان بازی های المپیک با نتیجه سه بر صفر از سد کوبا گذشت تا نخستین پیروزی تاریخ خود در بازی های المپیک را کسب کند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو از ساعت ۱۷ امروز (پنجشنبه) به مصاف کوبا رفت و در نهایت موفق شد در سه ست پیاپی و با امتیازات ۲۵ بر ۲۱، ۳۱ بر ۲۹ و ۲۵ بر ۱۶ حریف خود را شکست بدهد.
رائول لوزانو در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی و مهدی مرندی روانه میدان کرد.
ایران که پیش از این مسابقه مقابل آرژانتین و لهستان شکست خورده بود، پیش از برگزاری سایر مسابقات امروز با یک پیروزی و چهار امتیاز در رده سوم گروه B بازی های المپیک قرار گرفت. ملی پوشان ایران از ساعت ۱۷ جمعه به وقت تهران، در چهارمین مسابقه خود به مصاف مصر می روند.

** ست اول (ایران ۲۵ – کوبا ۲۱)
نخستین امتیاز این مسابقه را شهرام محمودی برای ایران به دست آورد اما در ادامه کوبایی ها با استفاده از توان بالای خود در زدن سرویس های قدرتی شرایط را برای شاگردان لوزانو سخت کردند. سعید معروف سعی می کرد با استفاده از پاس های متنوع همه مهاجمین تیم را در حملات سهیم کند تا کار برای مدافعین روی تور حریف دشوار شود. بازی به صورت پایاپای تا امتیاز ۱۰ پیش رفت اما معروف ابتدا با یک جای خالی و سپس با یک دفاع روی تور دو امتیاز پیاپی برای ایران کسب کرد تا سرمربی کوبا مجبور شود برای جلوگیری از بیشتر شدن فاصله درخواست وقت استراحت کند. بازیکنان کوبا که در این مسابقه جنگنده تر از روزهای قبل عمل می کردند و در توپ گیری بسیار جسور نشان می دادند، دوباره در امتیاز ۱۳ کار را به تساوی کشاندند. یک دفاع روی تور و سپس امتیاز سرویس عبادی پور بازهم ایران را دو امتیاز پیش انداخت. بازیکنان ایران در این ست عملکرد خوبی در دفاع روی تور داشتند و تیم حریف به ندرت فرصت پیدا می کرد که بدون زحمت اسپکی روانه زمین تیم کشورمان کند. در امتیاز ۱۷ بر ۱۶ به سود ایران، معروف و محمودی جای خود را به امیر غفور و مهدی مهدوی دادند. مهدوی در ورود خود با سرویس هدفدارش دریافت حریف را دچار مشکل کرد که همین دریافت منجر به اوت شدت اسپک بازیکن کوبا شد. سرمربی کوبا هم دومین وقت استراحت خود در این ست را درخواست کرد. پس از ورود دو تیم به میدان، قائمی با دفاع روی تور امتیاز بعدی را به حساب ایران واریز کرد. با وجود اینکه فاصله به سه امتیاز رسیده بود، سرمربی کوبا با تعویض های خود توانست فاصله را به یک امتیاز برساند تا این بار نوبت لوزانو باشد که وقت استراحت درخواست کند. معروف و محمودی هم به جای خود بازگشتند. نتیجه این وقت استراحت کسب سه امتیاز پیاپی بود تا ایران در آستانه پیروزی در ست نخست قرار بگیرد. در نهایت هم محمودی با یک اسپک قدرتمند باعث شد ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی برسد.

** ست دوم (ایران ۳۱ – کوبا ۲۹)
کوبایی ها در این ست هم در زدن اسپک فوق العاده و در توپ گیری بسیار جنگنده بودند و توانستند در امتیازات آغازین بازی کار را به صورت پایاپای پیش ببرند تا اینکه محمودی با یک دفاع دیدنی برای نخستین بار در امتیاز ۷ بر ۵ فاصله را به دو امتیاز رساند. چند اشتباه فردی از بازیکنان ایران باعث شد کوبایی ها در امتیاز ۱۰ کار را به تساوی بکشانند. ملی پوشان ایران سعی می کردند با زدن سرویس های موجی و هدفمند دریافت حریف را دچار مشکل کنند. یک اشتباه داور می توانست کوبایی ها را پیش بیندازد اما لوزانو با درخواست ویدئوچک این امتیاز را به حساب ایران بازگرداند. امتیاز بعدی هم با دفاع محمودی کسب شد تا سرمربی کوبا در امتیاز ۱۴ بر ۱۲ وقت استراحت درخواست کند اما این تلاش او بی ثمر بود و عملکرد دیدنی مدافعین روی تور ایران فاصله را بیشتر کرد. به تدریج ضریب اشتباهات کوبایی ها نیز بیشتر شد و سرمربی این تیم دومین وقت استراحت خود را در امتیاز ۱۹ بر ۱۴ درخواست کرد. این بار ورود دو تیم پس از وقت استراحت، برای کوبا خوش یمن بود و دو اشتباه ملی پوشان ایران و سپس امتیاز سرویس بازیکن حریف سه امتیاز پیاپی نصیب کوبا کرد تا این بار لوزانو وقت استراحت درخواست کند. در امتیاز ۲۱ بر ۱۹ به سود ایران، مجتبی میرزاجانپور به جای موسوی وارد میدان شد تا در خط سرویس قرار بگیرد. معروف و محمودی هم جای خود را به غفور و مهدوی دادند. درخشش اسپکرها و مدافعین کوبا یک بار دیگر در امتیاز ۲۱ بازی را به تساوی کشاند. در امتیاز ۲۲ بر ۲۱ معروف و محمودی به جای خود بازگشتند. جنگندگی کوبایی ها آنها را در اواخر ست پیش انداخت و در آستانه پیروزی نیز قرار گرفتند اما ملی پوشان ایران پا پس نکشیدند و در امتیاز ۳۱ بر ۲۹ این ست را به سود خود رقم زدند.

** ست سوم (ایران ۲۵ – کوبا ۱۶)
بازیکنان کوبا که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، در ست سوم با تمام توان خود وارد بازی شدند و در امتیازگیری هم پیش افتادند تا اینکه یک امتیاز سرویس از شهرام محمودی توانست ایران را در امتیاز ۱۲ بر ۱۱ پیش بیندازد. رفته رفته تعداد اشتباهات حریف نیز بیشتر شد و سرمربی کوبا در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ درخواست وقت استراحت کرد تا از بیشتر شدن فاصله و شکست تیم خود جلوگیری کند. عملکرد پر اشتباه کوبایی ها و درخشش ملی پوشان ایران در توپ گیری، اسپک و از آن مهمتر زدن سرویس باعث شد والیبال ایران در آستانه نخستین پیروزی تاریخ خود در بازی های المپیک قرار بگیرد. در نهایت هم امتیاز سرویس عادل غلامی ایران را با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ در این ست به پیروزی رساند.

اخبار مرتبط

نظرات