رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
آیت‌الله محمدی گلپایگانی

امریکا و اسراییل می‌خواستند در اقلیم کردستان عراق اسرائیل دوم درست کنند ولی هدایت‌های رهبری و فداکاری‌های سردار سلیمانی نقشه‌هایشان را برهم ریخت. به گزارش ۷لوح به نقل از خبرنگاران جوان؛افتتاحیه ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق کم‌تر توسعه یافته کشور، صبح امروز مورخ سه شنبه دوم آبان ماه، با حضور آیت‌الله محمدی […]

امریکا و اسراییل می‌خواستند در اقلیم کردستان عراق اسرائیل دوم درست کنند ولی هدایت‌های رهبری و فداکاری‌های سردار سلیمانی نقشه‌هایشان را برهم ریخت.

به گزارش ۷لوح به نقل از خبرنگاران جوان؛افتتاحیه ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق کم‌تر توسعه یافته کشور، صبح امروز مورخ سه شنبه دوم آبان ماه، با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در باغ بهشت برگزار شد.

آیت الله گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق کم‌تر توسعه یافته کشور، با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: مراسم امروز افتتاح دویست مسجد است که باید در اینجا به اولین بنای مسجد، خانه کعبه در مسجد الحرام اشاره کنم، که صحبت درباره ساخته شدن مسجد توسط حضرت آدم (ع) و حضرت ابراهیم (ع) است و مورخان می‌گویند حضرت ابراهیم(ع) آن را بنا کرد و کارگرش حضرت اسماعیل (ع) بود و ما به این می رسیم که سابقه‌ ساخت مسجد به چند هزار سال قبل باز میگردد.

وی در ادامه با طرح این سوال که چه کسانی می توانند مسجد بسازند، اظهار کرد: فقط کسانی این توفیق را دارند که مومن هستند و به قیامت باور دارند. این چنین افرادی توفیق ساخت دارند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: مسجد جایگاه مهمی است که از حضرت رسول اکرم (ص) روایت شده:« خدا فرموده، خانه های من در زمین مساجد است و این مساجد آسمان‌ها را نورافشانی می کند.» همچنین در جای دیگر پیامبر اکرم (ص) بیان می‌کنند: «مساجد خانه متقین است که خدا آسایش و راحتی او را تأمین کرده است و جواز عبور از صراط را خدا به او عنایت کرده است.»

وی با اشاره به حدیثی دیگر از رسول اکرم (ص) افزود: هر قدمی که به سوی مسجد بر خواهیم داشت، ثوابی برای هر فرد نوشته می شود.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی با بیان ساخت مسجد قبا در حاشیه شهر، عنوان کرد: مسجد عامل پیشگیری از فساد است و ما پدر و مادر ها اگر بخواهیم فرزندان خود را بیمه کنیم، باید آنان را با مساجد همراه کنیم.

وی ادامه داد: اداره مسجد از ساخت مسجد مهمتر است، کار اصلی بعد از ساخت مسجد شروع می‌شود، چراکه باید نظارت داشته باشیم که نقش مهم را روحانی مسجد ایفا می‌کند.

آیت الله محمدی گلپایگانی گفت: اولین شرط امام جماعت، نظم در آمد و شد، امام جماعت است که باید سر نمازها حضور داشته باشد و از سطح علمی بالایی برخوردار باشد تا بتواند جواب مراجعه کنندگان خود را بدهند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با انتقاد از کانال‌های تلگرامی افزود:کانال‌های تلگرامی واقعا خانواده‌ها را در خطر قرار داده و در اثر همین تبلیغات مسموم، طلاق نیز زیاد شده است و حتی شنیده‌ام چیزی مثل نهنگ آبی درست کرده‌اند و پادزهر این امر مسجد است. با توجه به هجمه دشمن و نفوذ فرهنگ به خانواده ایرانی، امام جماعت هر مسجد باید با تک تک مسجدی ها بخصوص جوانان و نسل جوان، رفیق باشد.

آیت الله محمدی گلپایگانی  گفت‌: انشالله بتوانیم مسجد و یا خانه‌ای بنا کنیم به عظمت و بزرگی خانه خدا که کاری بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر وضع حقوق بشر در ایران پیرامون اعدام قاچاقچیان و نبود ناظر بین المللی بر انتخابات ایران و همچنین عدم اجازه ازدواج بدون اذن پدر برای دختران گفت: مگر چنین چیزی وجود دارد و مگر قوه قضاییه اجازه چنین اعدام‌هایی می دهد؟ هنوز بسیاری از قاچاقچیان زندانی وجود دارند که اعدامشان متوقف شده است.

وی افرود: مگر در فرانسه انگلیس و آمریکا ناظران بین المللی وجود دارد که در ایران باشد؟

رییس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: یکی از خطرات بزرگی که نسل امروز غرب را تهدید می کند حرام‌زادگی است که تحت عنوان ازدواج سفید رواج پیدا می کند.

وی با اشاره به فعالیت ها و تلاش های رهبر انقلاب گفت: تلاش های شبانه روزی و وقت و بی وقت رهبری را می بینم که ایشان از صبح تا دیروقت مشغول هدایت و راهنمایی هستند و اگر ایشان نباشند خدا می داند چه خواهد شد.

آیت الله محمدی گلپایگانی در همین زمینه افزود: هیچکس پیش ایشان از نزدیک ترین افراد اجازه غیبت کردن ندارد و بسیار مهربان هستند. یکی از لذاتی که ایشان می برد دیدار با خانواده شهداست و درد دل هایشان را می شنود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به مسئله کردستان عراق اشاره کرده و گفت: امریکا و اسراییل نقشه کشیده بودند که در اقلیم کردستان عراق اسرائیل دوم درست کنند و این شرم‌آور است که پرچم اسرائیل را در آنجا برپا کردند ولی هدایت‌های رهبری و فداکاری‌های سردار سلیمانی نقشه‌هایشان را برهم ریخت و بدون اینکه خون از دماغ کسی بیاید کرکوک آزاد شد. این در حالی است که اگر جمهوری اسلامی نبود داعش همه این ها را خورده بود.

محمد مخبر رئیس دفتر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی بنیاد برکت با تأکید بر نقش مساجد در تقویت ایمان و معنویت جامعه گفت: تمامی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس و مدافعان حرم برآمده از پایگاه مساجد هستند؛ بنابراین باید مسجد را جدی بگیریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: ایران ۲۸۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد که از همین منابع می‌توانیم کشور را اداره کنیم. همچنین ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های معدن و … وجود دارد؛ به طوری که با این مشخصات نباید فقیر و بیکار در کشور داشته باشیم.

مخبر اظهار کرد: بیکاری و فقر ضد عدالت است و در این شرایط نیازمند یک عزم ملی برای رفع فقر و بیکاری هستیم؛ به همین منظور در ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، یک نهضت اساسی در چند محور اتفاق افتاده که مهمترین آن، رفع بیکاری است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیش از ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است، گفت: این راه با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور ادامه خواهد یافت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأکید کرد:‌ ۴۵۰۰ روستا در ۳۱ استان کشور از سوی ستاد اجرایی هدف‌گیری شده و در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری برای ساخت ۱۰۰۰ مدرسه و آبادانی ۱۰۰۰ منطقه در حال اقدام است.

مخبر در پایان خاطر نشان کرد: از ۴۵۰۰ روستای هدف‌گیری شده، ۲۳۰۰ روستا به طور کامل مشکلاتشان را حل کرده‌ایم و در حدود ۱۰۰۰ روستا ۷۵ درصد مسائل حل شده است، همچنین در ۵۰۰ روستا حدود ۳۰ درصد مسائل حل شده که امیدواریم تا شهریور ماه آینده همه مشکلات در ۴۵۰۰ روستا رفع شود.

اخبار مرتبط

نظرات