رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
  • کد خبر : 20195
  • دولت » سلامت
  • چاپ خبر : وزارت بهداشت برای کسی کیسه ندوخته است/ در اجرای طرح تحول محاسبات درست در نیامد
وزیر بهداشت

وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر فساد مالی برچیده شود، ۹۰ درصد مشکلات حل می‌شود گفت: هیچ کیسه‌ای برای کسی ندوخته‌ایم. به گزارش ۷لوح به نقل از خبرنگاران جوان؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در همایش پرستاری و مراسم تودیع و معارفه معاونت پرستاری با بیان اینکه باید برای خدمت بیشتر و موثرتر برای مردم تلاش کنیم گفت: واقعیت این […]

وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر فساد مالی برچیده شود، ۹۰ درصد مشکلات حل می‌شود گفت: هیچ کیسه‌ای برای کسی ندوخته‌ایم.

به گزارش ۷لوح به نقل از خبرنگاران جوان؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در همایش پرستاری و مراسم تودیع و معارفه معاونت پرستاری با بیان اینکه باید برای خدمت بیشتر و موثرتر برای مردم تلاش کنیم گفت: واقعیت این است که علی‌رغم اقدامات انجام گرفته گرفتاری‌ها و مشکلات در حوزه سلامت زیاد به ویژه در زمینه پرستاری است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: هرچند بخش عمده‌ای از مشکلات وزارت بهداشت بر عهده ما نیست ولی مسئولیت بخشی از آن دست ماست.

 

فساد مالی برچیده شود ۹۰ درصد مشکلات حل می‌شود

وی با بیان اینکه اگر فساد در موضوعات مالی برچیده شود، ۹۰ درصد مشکلات حل می‌شود اظهار کرد: ایراد کار این است که نمی‌خواهند هزینه امورات سلامت را پرداخت کنند و بخش خصوصی و دولتی هم نمی‌توانند پرداخت‌ها را انجام دهند، به همین دلیل باید نگاه مسئولین نسبت به آنچه که امروز هست متفاوت شود.

 

مسئولین در حوزه سلامت بیشتر حرف می‌زنند و کمتر عمل می‌کنند

وزیر بهداشت با بیان اینکه مسئولین چه در مجلس و دولت و چه در بقیه دستگاه ها در مورد رفاه اجتماعی زیاد صحبت می‌کنند اما به این حرف‌ها کمتر عمل می‌کنند گفت: با وجود اینکه حاصل همه این درآمدزایی‌ها و اموال باید برای رفاه مردم و بویژه رفاه در حوزه سلامت مردم صرف شود اما همچنان مشکلاتی از بکارگیری ویلچر برای بیماران تا تعویض ملافه توسط مردم در بیمارستان‌ها وجود دارد که این کار انصاف نیست، البته گاهی هم پرستاران این کار را می‌کنند که واقعا شان پرستاری این نیست.

وی افزود: از سوی دیگر از پرستاران کار اجباری بدون استخدام می‌خواهیم، به دولت هم که می‌گوییم می‌گوید دخل و خرج‌ها به هم نمی‌خورد و دولت باید به امورات دیگر هم برسد؛ در این شرایط یا باید حق پرداخت بیمه‌ها افزایش یابد یا به هر نحوی تا حدی این کمبودها جبران شود.

 

در اجرای طرح تحول محاسبات درست در نیامد

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه در دنیا بالاترین گردش اقتصادی نسبت به نفت و نظایر آن در حوزه سلامت است اظهار کرد: در زمینه اجرای طرح تحول محاسبات در عمل درست در نیامد و در اجرا هم خطاهایی اتفاق افتاد؛ عده‌ای از صندوق‌های خویش فرما مهاجرت کردند، اعتباراتی که در بودجه دیده شده بود محقق نشد، تولید نفت برخلاف پیش‌بینی‌ها افزایش نیافت و همه اینها باعث شد مشکلات بیشتر شود که همه این موارد به گردش اقتصاد سلامت وابسته است تا اولویت را برای ارائه خدمات و کیفیت آنها معطوف کنیم، از سوی دیگر در کشور هر گروه به فکر خودش است.

وی با بیان اینکه اگر در طرح تحول برای توجه به پزشکان متهم شدیم، مزدمان را گرفتیم اظهار کرد: هدفمان کاهش زیرمیزی‌ها و پرداخت‌های غیرمتعارف بود البته در کتاب تعرفه هم اشتباهاتی وجود داشته و دارد که باید اصلاح شود.

 

هیچ نیتی جز آبادانی ایران نداریم و هیچ کیسه‌ای برای کسی ندوخته‌ایم

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید رابطه وزارت بهداشت با همه انجمن‌ها و نهادها حسنه باشد گفت: هیچ نیتی جز آبادانی ایران نداریم و هیچ کیسه‌ای برای کسی ندوخته‌ایم بالاخره در حوزه سلامت مقدار محدودی پول هست که باید به هرشکلی که می‌توان بهتر آن را صرف کرد و باید این مبلغ را توزیع کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه پرستاری نیز هر اقدامی که کاملا به صلاح جامعه پرستاری و مردم است باید انجام گیرد اظهار داشت: باید تکلیف کمک پرستارانی که برای آنها دوره آموزشی گذاشته شده مشخص شود.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت:در دنیا حوزه سلامت پرهزینه است و پرستاری و مامایی را باید به داخل بیمارستانها برد و تک روی نکرد.

 

باید برای حل مشکلات مردم در اتاق‌های در بسته و با مسئولین بالا صحبت کرد

وی با بیان اینکه هر قدر بتوانیم پرستار را در بالین تقویت کنیم و برخی کارهای مربوطه را به پرستاری تحویل دهیم در حقیقت حوزه پرستاری تخصصی را تقویت کردیم اظهار کرد: این همه در رسانه‌ها حرف زدیم ولی حالا باید برای حل مشکلات مردم در اتاق‌های در بسته و با مسئولین بالا صحبت کرد و مردم را بی‌اعتماد نکرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه آرزوی شبانه روزی همه ما رفاه و پیشرفت مردم ایران است اظهار داشت: بدون شعار دادن باید گفت که بخش عمده ای از آثار خدمت ما بر دوش پرستاران است و هرچه که به صلاح نزدیک‌تر است را باید دنبال کرد.

افرادی که بیشترین نقد را به طرح تحول سلامت داشتند به عنوان معاونین منصوب کرده‌ام

وی با بیان اینکه من در این دوره افرادی که بیشترین نقد را به طرح تحول سلامت داشتند به عنوان معاونین بهداشت، درمان و سایر حوزه‌ها منصوب کرده‌ام تا مشکلات را حل کنند اظهار کرد: یقینا همگی با خانم دکتر حضرتی به عنوان معاون جدید پرستاری همکاری می‌کنند.

وی یادآور شد: من در بخش خصوصی کار می کردم و دیده‌ام که ۹۰ درصد کارها بر دوش پرستاران است.

اخبار مرتبط

نظرات