رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
  • کد خبر : 19083
  • دولت » علمی
  • چاپ خبر : وزارت علوم اولویت دولت نیست/وزیر علوم باید در میان اصحاب علم از نفوذ معنوی برخوردار باشد
قاسم جعفری

نماینده سابق مجلس گفت: اگر وزارت علوم اولویت دولت بود،افرادی را معرفی می‌کرد که در میان اصحاب علم از نفوذ معنوی برخوردار باشند. به گزارش ۷لوح ؛ قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه چالش‌ها و محدودیت‌های انتخاب وزیر علوم ابعاد مختلف دارد اظهار کرد: انتظار داشتیم با توجه به اهمیت وزارت علوم اولین وزیری […]

نماینده سابق مجلس گفت: اگر وزارت علوم اولویت دولت بود،افرادی را معرفی می‌کرد که در میان اصحاب علم از نفوذ معنوی برخوردار باشند.

به گزارش ۷لوح ؛ قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه چالش‌ها و محدودیت‌های انتخاب وزیر علوم ابعاد مختلف دارد اظهار کرد: انتظار داشتیم با توجه به اهمیت وزارت علوم اولین وزیری که آقای روحانی معرفی می‌کند وزیر علوم باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس نهم با بیان اینکه وزیر علوم باید فردی توانمند و برخوردار از همه استانداردها باشد گفت: در آستانه سال تحصیلی هستیم، این وضعیت موجب بلاتکلیفی در جمع اساتید و دانشجویان می‌شود که ادامه آن نه تنها معنای خوبی ندارد بلکه بار معنایی منفی دارد.

جعفری تصریح کرد: وزارت علوم و حوزه علم و فناوری و دانشگاه‌ها اولویت دولت دوازدهم نیست زیرا اگر اولویت دولت بود اقدامی مؤثری انجام می داد و افرادی را معرفی می‌کرد که در میان اصحاب علم و دانشگاه نام و نشانی داشته و از نفوذ معنوی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه این وضعیت برگ مثبتی برای دولت نیست اظهار کرد: انتظار دانشجویان و اساتید درباره انتخاب وزیر علوم متفاوت بود و هیچگاه فکر نمی‌کردم که انتخاب وزیر علوم به چنین وضعیتی دچار شود.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: یک زمان در مجلس انتظار این بود که کمیسیون آموزش ژنرال‌های مجلس باشند و به همین موازات در دولت هم انتظار می‌رفت، سکان‌دار وزارت علوم فردی توانمند و کمک حال دانشگاه‌ها باشد.

اخبار مرتبط

نظرات