رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
  • کد خبر : 16471
  • علمی
  • چاپ خبر : وزارت علوم به قانون پایبند باشد/ تکذیبیه سازمان سنجش اعمال سلیقه شخصی است
علی اکبر ولایتی

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: تکذیبیه سازمان سنجش اعمال سلیقه شخصی است و ما طبق قانون عمل کرده ایم و آنچه وزارت علوم در این کدرشته ها ی دانشگاه آزاد می گوید ناقض قانون است. به گزارش ۷لوح به نقل از خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه […]

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: تکذیبیه سازمان سنجش اعمال سلیقه شخصی است و ما طبق قانون عمل کرده ایم و آنچه وزارت علوم در این کدرشته ها ی دانشگاه آزاد می گوید ناقض قانون است.

به گزارش ۷لوح به نقل از خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد درباره تکذیبیه سازمان سنجش درباره بازگشت ۲۵۰۱ رشته محل دانشگاه آزاد به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۶۶ اظهار کرد: این تکذیبیه اعمال سلیقه از سویوزارت علوم بوده است و آنچه که در دانشگاه آزاد تایید شد و توسط سرپرست دانشگاه شب گذشته اعلام گردید، تماما بر اساس قانون بوده است.

وی افزود: در سال ۱۳۶۷ زمانی که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس بودند، با برخی از اعمال سلیقه‌های وزارت علوم مواجه بودند و به همین خاطر مرحوم رفسنجانی این امر را به مجلس واگذار کردند و این موضوع باعث شد که در مجلس در همان سال قانونی تصویب شود که توسعه رشته‌ها توسط سه نفر (یک نماینده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک نماینده از سوی وزارت علوم و یک نماینده از سوی دانشگاه آزاد اسلامی) مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد تاکید کرد: در طول این سال‌ها رشته‌های مختلف از جمله این تقریبا ۳ هزار رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد تایید شد که مجموعه مصوبات حدود ۲۴۴ صفحه است و امضاء هر سه نماینده در محل مذکور به ثبت رسیده که در فرصت‌های بعدی، در صورت لزوم امضا به مخاطبین نمایش داده می‌شود.

ولایتی عنوان کرد: به دلیل بعضی از  مخالفتهایی که برخی از کارشناسان وزارت علوم می‌آورند و بر اساس صحبت‌های سلیقه‌ای خودشان حاشیه‌هایی را ایجاد میکنند در حالی که هر سلیقه‌ای نباید ناقض قانون باشد.

رئیس هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: پرسشی از معاون حقوقی مجلس شورای اسلامی (اقای دکتر امیدوار رضایی) در زمینه اعتبار فانون سال ۶۷ اخیرا پرسیده شد که با پاسخ مثبت مواجه شدیم، اما به واسطه برخی از سلیقه‌ها در زمان ریاست دکتر میرزاده به دیوان عدالت اداری شکایت شد که این دیوان به نفع دانشگاه آزاد رای داد؛ بنابر این ما قانون را اجرا می‌کنیم و از کارشناسان وزارت علوم خواهش می کنیم که اطلاعات قانونی خود را بالا ببرند و در مقابل قانون اعمال سلیقه نکنند.

وی تاکید کرد: امروز حدود یک صد نفر از نمایندگان مجلس تذکری را به وزیر علوم در این زمینه دادند که چرا در مقابل تکذیبیه‌ای بر خلاف قانون صادر کرده و هر آنچه که خلاف و ناقض قانون باشد از سوی مجلس اعلام می‌شود.

ولایتی تاکید کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه اطمینان داشته باشند که حافظ کیان دانشگاه آزاد هستیم و حتی یک واحد دانشگاهی در ۳۵۰ شهر کشور تعطیل نمی شودو ما مر قانون را عمل می کنیم و  تا روز ۱۷ تیر ماه فرصت انتخاب رشته برای متقاضیان باقی است.

وی تصریح کرد: بر اساس تکذیبیه‌ای که از سوی وزارت علوم صادر شده واحد‌های حدود ۳۵۰ شهر باید تعطیل شود در حالی که این امر خلاف صحبت‌های مقام معظم رهبری که شعار امسال را “اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال ” نامیدند، است، زیرا با این بیانیه هزاران نفر از اساتید و دانشجویان سرگردان می‌شوند، زیرا بومی گرایی نیز با این روش خدشه دار می‌شود.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد  افزود: در اسفند ماه سال ۹۴ در مجلس قانونی در خصوص رشته‌های جدید تصویب شد و در یکی از بند‌های این مصوبه اعلام شده که آن چه قبل از اسفند ماه سال ۹۴ اجازه داده شده، معتبر است و از این پس تصویب رشته‌ها نیازمند کسب اجازه است و لازم به ذکر است که تمام قریب به ۳ هزار رشته معتبر و مربوط به قبل از سال ۹۴ می‌باشد.

اما و اگرهای فعالیت در سمت رئیس هیات امنا

وی در پایان یادآور شد: بنده پزشک، متخصص اطفال، فوق تخصص عفونی اطفال و نزدیک به ۴۳ سال تدریس میکنم که در سال ۷۰ استاد تمام شدم و در سال‌های اخیر استاد ممتاز و شاید چند هزار نفر از پزشکان ما که در دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی تحصیل کرده اند از شاگردان بنده بوده اند همچنین بنده بیش از ۲۰۰ مقاله در زمینه پزشکی در خارج از کشور دارم و آخرین مقاله ما در مجله nature چاپ شده و به عبارتی شغل اولیه من در زمینه تدریس بوده است.

اخبار مرتبط

نظرات