رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 21 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
  • کد خبر : 13533
  • سیاست
  • چاپ خبر : پایان نشست آستانه/ تفاهم نامه مناطق کاهش تنش در سوریه امضا شد
سوریه

پس از مذاکرات سه جانبه هیات های نمایندگی ایران، روسیه و ترکیه در نشست سوری آستانه، تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه امن در سوریه امضا شد.  به گزارش ۷لوح به نقل از ایرنا، سرپرست های هیات های ایران، روسیه و ترکیه بعد از ظهر پنجشنبه در پایان نشست عمومی مذاکرات سوری آستانه، تفاهم نامه ایجاد […]

پس از مذاکرات سه جانبه هیات های نمایندگی ایران، روسیه و ترکیه در نشست سوری آستانه، تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه امن در سوریه امضا شد.

 به گزارش ۷لوح به نقل از ایرنا، سرپرست های هیات های ایران، روسیه و ترکیه بعد از ظهر پنجشنبه در پایان نشست عمومی مذاکرات سوری آستانه، تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه امن در سوریه را امضا کردند.

حسین جابری انصاری، الکساندر لاورنتیف و سدات اونال رئیسان هیات های اعزامی به کنفرانس بین المللی سوریه در باره این تفاهم نامه توافق کردند.
در همین حال، دو نفر از نمایندگان معارضان مسلح سوری پیش از امضای این سند، محل برگزاری نشست عمومی را ترک کردند که هنگام سخنرانی غیرت عبدالرحمان اف وزیر خارجه قزاقستان و به نشانه اعتراض صورت گرفت.
براساس اطلاعات انتشار یافته، روسیه پیشنهاد داده تا چهار منطقه کاهش تنش در استان ادلب، منطقه شمالی شهر حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه ایجاد شود.
بنا به اعلام رسانه روسی اسپوتنیک، در متن پیشنهادهای روسیه آمده است: محورهای امن (خطوط مرزی) ایجاد می شود که در امتداد آن تنش ها برای جلوگیری از درگیری مستقیم مسلحانه بین دو طرف در سوریه کاهش پیدا می کند.
بنا به این گزارش، روسیه پیشنهاد می کند در این خطوط واحدهای ایست های بازرسی مستقر شده و آزادی تردد بدون اسلحه برای شهروندان غیرنظامی، ارسال کمک های بشردوستانه و همچنین فعالیت های تجاری برقرار شود.
در همین چارچوب و در صورت توافق برای اجرای پیشنهاد، ایست و بازرسی های پیش بینی شده باید به عنوان مراکز پایش رعایت رژیم آتش بس عمل کنند.
در چهارمین دور از مذاکرات دو روزه سوری آستانه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه شکل گرفته، مسائل مختلفی برای حل سیاسی بحران سوریه با حضور هیات های دولتی و نمایندگان مخالفان، دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، هیات های نظارتی آمریکا و همچنین قزاقستان به عنوان میزبان بررسی شد.

اخبار مرتبط

نظرات