رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 15 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
  • کد خبر : 13301
  • علمی
  • چاپ خبر : چهارشنبه آخرین مهلت انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته محل‌های دکتری است
حسین توکلی

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در مقطع دکتری برای پذیرش در کدرشته محل‌های دانشگاه‌ها به جز دانشگاه آزاد تا چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته اقدام کنند. به گزارش ۷لوح ؛ حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور […]

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در مقطع دکتری برای پذیرش در کدرشته محل‌های دانشگاه‌ها به جز دانشگاه آزاد تا چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته اقدام کنند.

به گزارش ۷لوح ؛ حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد تازه‌ترین آمار انتخاب رشته در کنکور دکتری گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته محل‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تا چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۶ می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته، با رعایت ضوابط نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته‌های تحصیلی (در صورت وجود ) به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

وی ادامه داد: از میان شرکت کنندگان در آزمون دکتری تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد ۷۵ هزار و ۱۴۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته محل های دوره روزانه و سایر دوره‌ها و تعداد ۱۲۴ هزار و ۱۵۵ داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته‌های تحصیلی از سایر دوره های آموزش عالی به جز دوره روزانه شدند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش بیان داشت: تاکنون تعداد ۴۳ هزار و ۲۹۵ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند که توصیه می‌شود سایر داوطلبان سریع‌تر نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبان باید با توجه به اصلاحات دفترچه انتخاب رشته و تغییرات ظرفیت پذیرش که از روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است، نسبت به تکمیل فرم خود اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در دوره‌های روزانه و سایر دوره های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی پیش از این ۱۴ هزار و ۴۱۴ نفر اعلام شده بود که با توجه به تغییرات اعلام شده، ظرفیت جدید به ۱۴ هزار و ۵۳۷ نفر افزایش یافت. این ظرفیت بدون احتساب ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی اظهار داشت: با توجه به تغییرات ظرفیت، میزان ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در گروه های مختلف نیز تغییر کرده است و به این ترتیب ظرفیت گروه علوم انسانی ۴ هزار و ۷۳۲ نفر، گروه علوم پایه ۳ هزار و ۲۱۱ نفر، گروه فنی مهندسی ۳ هزار و ۹۴۳ نفر، گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱ هزار و ۷۶۱، گروه هنر ۲۳۹ نفر، گروه دامپزشکی ۳۳۶ نفر و گروه زبان های خارجی ۳۱۵ نفر شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ در ۷ گروه آموزشی در ۲۴۴ کدرشته امتحانی برای تعداد ۲۶۰ هزار و ۵۲۰ داوطلب در روز جمعه ۶ اسفند ۹۵ در یک نوبت و ۵۴ شهرستان برگزار شد. در این آزمون تعداد ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ داوطلب حاضر و ۴۷ هزار و ۵۷۹ داوطلب غایب بودند. از حاضرین در جلسه آزمون تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند. تعداد ۱۳ هزار و ۶۳۸ داوطلب حدنصاب نمره علمی لازم را کسب نکردند.

وی تصریح کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم ( مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در هفته اول خرداد ماه ۹۶ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات