رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز طی بازدید از مراحل آواربرداری از ساختمان پلاسکو در جمع خبرنکاران گفت: من بسیار متاسفم از حادثه ای که اینجا پیش آمد هم برای جان هموطنانمان و هم برای اموال کسبه و مشکلاتی که در این منطقه به وجود آمده این یک درس و هشداری برای همه […]

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز طی بازدید از مراحل آواربرداری از ساختمان پلاسکو در جمع خبرنکاران گفت: من بسیار متاسفم از حادثه ای که اینجا پیش آمد هم برای جان هموطنانمان و هم برای اموال کسبه و مشکلاتی که در این منطقه به وجود آمده این یک درس و هشداری برای همه مسئولین بود.
وی ادامه داد: امن سازی زندگی مردم که جز حقوق شهروندی همه است و باید شهر و منطقه و فروشگاه و محل رفت  آمد آنها امن باشد که باید در این زمینه برنامه ریزی های دقیق تری صورت بگیرد و این حادثه بسیار تلخ درسی برای آینده باشد.
وی در ادامه افزود: در این حادثه همه مسئولان هماهنگی و همکاری بسیار خوبی داشتند چه آتش نشانان عزیز و فداکار و چه تیم پزشکی و امدادگران و چه تیم های دیگری که در اینجا برای پیش برد امور حاضر شدند، همچنین مقامات نظامی برای کمک هایی که باید انجام دهند در این زمینه حضور پیدا کردند و یک نوع همکاری و هماهنگی بسیار خوب و ستودنی از آغاز وجود داشته و الان هم ادامه دارد.
رئیس جمهور تصریح کرد: تاسف بسیار زیاد برای عزیزانی است که زیر آوار ماندند و همه نگرانی ما برای آنها است و امیدواریم امیدی باشد و برخی از آنها به سلامت خارج شوند آنهایی که جان عزیز خود را از دست داده اند در دل مردم همیشه جاودانه می مانند.
روحانی تصریح کرد: کسبه ای که اموال خود از دست داده اند، آن هایی که بیمه هستند از طریق بیمه و آن هایی که بیمه نیستند از طریق دیگری کمک شود.

وی افزود: دولت، شهرداری و شورای شهر و همه مقامات مسئول دست به دست هم خواهیم داد برای اینکه از آلام این خسارات و اثار مخربی که از این حادثه به وجود آمده، کاسته شود.
رئیس قوه مجریه درباره برنامه دولت برای مدرن سازی بافت های فرسوده گفت: یکی از مسائلی که در جلسات اقتصادی دولت یازدهم به آن توجه شده، بحث بافت های فرسوده بوده است، این بافت های فرسوده در تهران، اصفهان، شیراز و مشهد و شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد.
روحانی با تاکید بر اینکه ما بافت های فرسوده زیاد داریم گفت: محله هایی در تهران و شهرستان ها احیا شده است، وزارت مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این زمینه در تلاش هستند.
رئیس جمهور افزود: ما یک برنامه جامع تری را برای بافت های فرسوده نیاز داریم. اگر بتوانیم کارآفرینان و سرمایه گذاران را با بانک ها متصل و بخش های فرسوده را به آن ها واگذار کنیم تا آن ها بتوانند ساختمان مورد نظر را فراهم کنند، هم سرمایه گذاری آن ها برخواهد گشت و هم اینکه آن هایی که صاحب ساختمان فرسوده بودند می توانند با پول اندکی، امکانات لازم در اختیارشان قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظرات