رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
  • کد خبر : 18660
  • سلامت
  • چاپ خبر : حوادث شایعترین عامل مرگ افراد زیر ۴٠ سال/ صنعت خودرو قبل از اشتغال به فکر سلامت مردم باشد
وزیر بهداشت

وزیر بهداشت گفت: حوادث شایعترین عامل مرگ افراد زیر ۴٠ سال است که صنعت خودرو قبل از اشتغال و اقتصاد به فکر سلامت مردم باشد. به گزارش ۷لوح به نقل از خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث که با هدف آموزش جامعه برای کاهش […]

وزیر بهداشت گفت: حوادث شایعترین عامل مرگ افراد زیر ۴٠ سال است که صنعت خودرو قبل از اشتغال و اقتصاد به فکر سلامت مردم باشد.

به گزارش ۷لوح به نقل از خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث که با هدف آموزش جامعه برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و سوانح خانگی، طبیعی و ترافیکی برگزار شد، گفت: خوشحالیم که برای نخستین بار چنین جشنواره اى برگزار شده است زیرا حوادث شایع‌ترین علت مرگ و میر در افراد زیر ۴۰ سال که نقش اقتصادى در کشور دارند محسوب مى شود.

وی افزود: ۷ درصد آسیب به اقتصاد کشور ناشى از حوادث است که این مسئله به طور کامل قابل پیشگیری است و اگر رعایت کنیم یک نفر نیز جان خود را به این دلیل از دست نمى دهد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حوادث سالانه عامل از کارافتادگی ۴ میلیون مى شود، تصریح کرد: این افراد سال‌های آینده عمر خود را از دست مى دهند.

وی با اشاره به نقش رسانه در کاهش مرگ و میر ناشى از حوادث گفت: رسانه‌ها خیلی می‌توانند در پیشگیری از حوادث نقش موثر داشته باشند.

قاضی زاده هاشمی درباره نقش صنعت خودرو در افزایش مرگ و میر افراد عنوان کرد: صنعت خودروسازی ما مشکل دارد و باید درست شود و باید قبل از همه چیز و اشتغال و توجه به جیب مردم به فکر جان و سلامت مردم باشیم، ما از خودروی ملی صحبت می‌کنیم، ولی در کنارش مشکلاتی داریم که ممکن است به معلولیت ختم شود، البته من مجبورم با احتیاط صحبت کنم تا گرفتاری ایجاد نشود.

وی گفت: در حوزه هزینه‌های صنعت خودرو و موضوع جاده‌ها مشکلاتی داریم که علی‌رغم انجام کار‌های مناسبی در این راستا، ولی هنوز کافی نبوده و باید اقدامات بهتری انجام شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه آنچه پلیس در مورد پیشگیری از حوادث می‌گوید، به خودمان، رفتار، فرهنگ ترافیکی و رفتار‌های نابهنجار ما بر می‌گردد، افزود: سازمان صدا و سیما برای پیشگیری از حوادث و سوانح، اقدامات بسیار خوبی انجام داده و امیدوارم بخش‌های مسئول مراقب سلامت همچون سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت از مصالح عمومی و منافع مردم کوتاه نیایند و سکوت نکنند.

هاشمی تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی در این زمینه مطالبه‌گری است که نباید مسئولان کوتاه بیایند و ما در دولت دوازدهم این راه را ادامه خواهیم داد.

وی اظهار کرد:  اگر در حوزه‌های خود خوب کار کنیم می‌توان آرزو داشت و امیدوار بود که دیگران نیز بیشتر به این موضوعات توجه داشته باشند، البته مشکلات اقتصادی در بروز چنین مسائلی اثرگذار است و امیدواریم در سال جاری با شعار رهبر معظم انقلاب و شروع دولت دوازدهم شاهد گشایش‌های بیشتری باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات