رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
  • کد خبر : 6992
  • مجلس
  • چاپ خبر : بخشودگی جریمه دیرکرد رانندگی تا پایان سال ۹۵/ نحوه معافیت مشمولان غایب تعیین تکلیف شد
مصوبه مجلس

در نشست علنی امروز (شنبه ۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی  جزییات لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور  بررسی و تصویب شد ازجمله: ***  مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از ۵۰ درصد تخفیف برای پرداخت جریمه معافیت برخوردار شدند. ***  نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش […]

در نشست علنی امروز (شنبه ۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی  جزییات لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور  بررسی و تصویب شد ازجمله:

***  مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از ۵۰ درصد تخفیف برای پرداخت جریمه معافیت برخوردار شدند.

***  نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۸سال غیبت دارند را معاف کند
   
 میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه:
زیردیپلم ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
دیپلم ۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
فوق دیپلم ۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
لیسانس ۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
فوق لیسانس ۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
دکترای عمومی علوم پزشکی ۳۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
دکترای تخصصی غیرعلوم پزشکی ۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
۱- به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ده‌درصد (۱۰%) به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یک‌سال محسوب می‌شود.

۲- برای مشمولان متأهل، پنج‌درصد(۵%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند، پنج‌درصد(۵%) از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.

در جریان بررسی این بند علیرضا رحیمی نماینده تهران اظهار داشت: تصویب این موضوع سبب می شود تا افرادی که به خدمت وظیفه عمومی نرفته اند، برای ادامه جرم خود ترغیب شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال گذشته مشمولین این قانون از حقوق اجتماعی مانند نماینده مجلس شدن محروم می شدند ولی در حال حاضر این محدودیت ها برداشته شده است.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی نیز در موافقت با این بند اظهار داشت: سلسله مراتب برای تهیه این بند طی شده و نمی توان گفت که سربازی فقط برای فقرا است زیرا افرادی که تحت پوشش کمک های حمایتی هستند از تخفیف برخوردار هستند، از طرف دیگر سرپرست خانواری که برخلاف میلش به سربازی برود، آسیب های اجتماعی، اقتصادی برای خانواده اش ایجاد می شود.

***   ۲۵۰ میلیارد تومان از حق بیمه شخص ثالث به صورت هفتگی به خزانه داری واریز می شود
       براساس این تبصره؛ شرکتهای بیمه‌ای مکلفند مبلغ دوهزار و پانصد میلیارد (۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکتها تعیین و به‌ تصویب شورای‌عالی بیمه می‌رسد به‌ صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۱۱ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.
***  میزان درآمد اختصاصی صندوق های رفاه دانشجویی برای پرداخت مجدد به دانشجویان تعیین شد
       براساس بند مذکور؛ وجوه حاصل از بازپرداخت وامهای مذکور وهمچنین سایر منابع ناشی از فعالیت‌های‌صندوق تا سقف یازده هزار وسیصد میلیارد (۱۱٫۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال در قالب درآمد اختصاصی برای پرداخت مجدد به دانشجویان به مصرف می‌رسد.
***  بازپرداخت وام های شهریه از سال های ۸۵ تا ۹۳ به حساب درآمد عمومی کشور واریز می شود
***  دانشگاه ها مجاز به اخذ تسهیلات بانکی تا سقف درآمد اختصاصی سال ۹۵ شدند
       براساس این بند؛ به دانشگاهها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارکهای علم و فناوری اجازه داده می‌شود تا سقف درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۵ نسبت به أخذ تسهیلات از بانکها اقدام کنند.
***  سازمان امور عشایری مجاز به واگذاری املاک به شرکت های تعاونی عشایری شد
      براساس این بند؛ به سازمان امور عشایر ایران اجازه داده می شود کلیه فروشگاهها، جایگاههای سوخت(فسیلی)، انبارهای ذخیره علوفه و کالا، اراضی و مستحدثات مربوطه را که متعلق به سازمان است و در اختیار شرکتهای تعاونی عشایری و اتحادیه‌های مربوط قرار دارند را با قیمت کارشناسی و دریافت ده‌درصد (۱۰%) قیمت به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط پنجساله به شرکتها و اتحادیه‌های بهره‌بردار واگذار کند. وجوه حاصل از واگذاری‌ها به حساب مربوط نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.
***  مطالبات قبل از سال ۹۶ سازمان های ایدرو و ایمیدرو از طریق گردش خزانه تهاتر می شود
      براساس این بند؛ به دولت اجازه داده می شود مطالبات قبل از سال  ۱۳۹۶  سازمان‌های گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) بابت مشارکت در تأمین سرمایه بانک تخصصی صنعت و معدن وهمچنین مطالبات سازمان‌های مذکور وشرکت ملی صنایع پتروشیمی بابت سهم آنها از واگذاری سهام مطابق قوانین مربوط را   با بدهی آنها به دولت بابت «مالیات» و «سود سهام» تا سقف چهار هزار میلیارد(۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال به صورت جمعی- خرجی از طریق گردش خزانه تهاتر نماید.

***  تمامی وجوه دریافتی شرکت دخانیات از سوی وزارت صنعت به خزانه داری واریز می شود

***  استخراج کنندگان سنگ آهن موظف به پرداخت بدهی حق انتفاع بهره برداری از معادن شدند

      براساس این بند؛ کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج‌کننده سنگ آهن که پروانه بهره‌برداری آنها به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و شرکتهای تابعه است موظفند بدهی حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن فوق تا پایان سال ۱۳۹۵ (موضوع بند ۵۵ ماده‌واحده قانون بودجه۱۳۹۲، تبصره ۱۰ قانون بودجه۱۳۹۳و ۱۳۹۴و تبصره ۷ قانون بودجه ۱۳۹۵) را به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۱۹ جدول شماره(۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور پرداخت کنند.
***  اختصاص بخشی از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش
      براساس این بند الحاقی؛ دولت مکلف است بیست و هفت صدم درصد(۲۷/۰%) از نه درصد(۹%) مالیات بر ارزش افزوده را پس از واریز به حساب درآمد عمومی موضوع ردیفهای ۱۱۰۵۱۲، ۱۱۰۵۱۳ و ۱۱۰۵۱۴ جدول شماره(۵) این قانون به حوزه ورزش اختصاص دهد.
***  عوارض ساخت و ساز به حساب درآمد عمومی خزانه داری کل کشور واریز می شود
       براساس این بند الحاقی؛ وزارت کشور (استانداری‌ها) مکلف است تا سقف ۴ هزار میلیارد ریال عوارض ساخت و ساز و جرائم تخلفات ساختمانی خارج از حریم شهرها و خارج از محدوده روستاهایی که دارای طرح هادی مصوب هستند را أخذ و طبق ماده ۹۹ قانون شهرداری ها به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.
***  مجوز مجلس به دولت برای صدور اسناد خزانه اسلامی برای اجرای طرح های عمرانی
       براساس بند مذکور؛ در سال ۱۳۹۶ دولت مجاز است اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید را با سررسید تا سه‌سال به‌صورت بی‌نام و یا بانام، صادر کند. اسناد مزبور  از پرداخت هرگونه مالیات معاف می‌باشد و  به ‌عنوان ابزار مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و با امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر می‌شود.
***  مجوز مجلس به شهرداری ها برای انتشار اوراق قرضه تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال
        براساس بند (د) تبصره ۵ این لایحه به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود به‌‌طور مشترک یا انفرادی با رعایت قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران  و با تأیید وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تا سقف پنجاه هزار میلیارد (۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.
منبع: میزان

اخبار مرتبط

نظرات