رفتن به بالا

فرهنگی ورزشی هفت لوح " 7لوح "


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
-١٨(°C)
وزش باد (mph)
فشار (in)
اشعه فرابنفش -
رطوبت (in)
  • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
  • کد خبر : 13981
  • مجلس
  • چاپ خبر : نظرات رهبری درباره سند ۲۰۳۰ باید تحقق یابد/کمیسیون صنایع ابعاد حادثه معدن گلستان را بررسی و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد
لاریجانی_مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است که کمیسیون آموزش رسیدگی و نظارت جدی بر سند ۲۰۳۰ داشته باشد تا نظرات رهبری معظم در اسرع وقت درباره این موضوع تحقق یابد. به گزارش ۷لوح به نقل از ایرنا ؛ علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی به حضور تروریست ها […]

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است که کمیسیون آموزش رسیدگی و نظارت جدی بر سند ۲۰۳۰ داشته باشد تا نظرات رهبری معظم در اسرع وقت درباره این موضوع تحقق یابد.

به گزارش ۷لوح به نقل از ایرنا ؛ علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی به حضور تروریست ها در منطقه اشاره کرد و افزود:‌ برخی کشورها حامل ماجراجویی های منطقه شده اند و سخنان اخیر برخی مسئولان سعودی گرچه آنقدر سخیف و بی مقدار است که نیاز به پاسخ ندارد اما حکایت از تلاش های استکبار در مسئله سازی برای منطقه دارد
که این کشورهای کج اندیش را مفتخر به تفرقه افکنی می کند.
وی ادامه داد: همینطور برخی اظهارات مسئولان آمریکایی در موضوع هسته ای، همه و همه موید نگاه نافذ رهبر معظم انقلاب است که بارها تاکید فرمودند با انتخابات و حضور جدی و موثر مردم این توطئه ها از بین می رود که این واقعیتی روشن است که ایران در پناه رهبری هوشمند و ملتی در صحنه و متحد از انواع توطئه ها رسته است و در آینده نیز چنین است.
رئیس مجلس اظهار امیدواری کرد در انتخابات پیش رو نیز ملت ایران با حضور یکپارچه خود در مقابل این توطئه عزت و سربلندی ملی را تامین کند.
به گزارش ایرنا ، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی اخیرا در مورد ایران اظهار کرد که «ما منتظر نمی‌مانیم تا آنان جنگ را به داخل خاک سعودی بکشانند بلکه تلاش ما این است که این نبرد در طرف آنان، داخل ایران روی دهد نه در عربستان سعودی.»
لاریجانی در سخنان خود از همه نمایندگان که در هیات های نظارت انتخابات شوراها تلاش کردند تا انتخاباتی شورانگیز و به قاعده در مسیر خود قرار گیرد، تشکر کرد.

** باید روشن شود چرا ایمنی لازم در معدن زمستان پورت وجود نداشته است
وی به حادثه درد آور معدن در استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: این حادثه همه ملت را عزادار کرد.
وی از تلاش های مسئولان ملی و استانی که در جهت کمک به کارگران گرامی تلاش کردند، تشکر کرد.
لاریجانی از رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن نیز که از لحظات اول این حادثه هیاتی را برای بررسی اعزام کرده، سپاسگزاری کرد و یادآور شد: لازم است این کمیسیون بررسی های لازم درباره این موضوع و تخلفات صورت گرفته انجام دهد.
وی تصریح کرد: باید روشن شود چرا ایمنی لازم در معدن وجود نداشته تا این گونه کارگران عزیز در معرض خطر قرار گرفتند و نظارت دستگاه های ملی و محلی چرا به موقع عمل نکردند.
لاریجانی ادامه داد: این گزارش هم برای روشن شدن ابعاد این حادثه و سهم متخلفین مهم است و هم برای آینده کارگران معادن و رعایت ضوابط ایمنی آنها بسیار اهمیت دارد.
وی از کمیسیون صنایع و معادن باردیگر خواست با دقت لازم در اسرع وقت گزارش خود را به مجلس ارایه کند.
رئیس مجلس از خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه علو درجات آرزو و به خانواده آنان تسلیت عرض کرد.

** اصل ۱۴۱ قانون اساسی کارمندان دولت را از حضور در هیات مدیره و مدیر عاملی شرکت های خصوصی منع کرده است
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود درمورد سند ۲۰۳۰ یونسکو نیز گفت: لازم است کمیسیون آموزش و تحقیقات رسیدگی وبررسی کند که نخست نظرات رهبر معظم انقلاب در اسرع وقت تحقق یابد و همچنین رسیدگی شود که چرا این مسیر طی شد و نظرات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اخذ نشد و نتیجه را به مجلس گزارش کند.
وی ادامه داد: بویژه با توجه به قانون برنامه ششم توسعه که وزارت آموزش و پرورش صرفا موظف به اجرای سند تحول است باید به این موضوع رسیدگی جدی شود.
رئیس مجلس درباره وزیر آموزش و پرورش و مطلبی که معاون اول و سخنگو قوه قضاییه اظهارداشت که وی عضو هیات مدیره شرکتی است، اظهار کرد: با توجه به نص صریح اصل ۱۴۱ قانون اساسی که کارمندان دولت را از حضور در هیات مدیره و مدیر عاملی شرکت های خصوصی منع می کند، لازم است لازم کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را رسیدگی کند.
وی ادامه داد: این کمیسیون از وزیر آموزش و پرورش و مسئولان قوه قضاییه برای روشن شدن موضوع دعوت کند و چنانچه تخلفی از این اصل قانون اساسی و قوانین مربوطه صورت گرفته است ‌نسبت به وزیر آموزش و پرورش تصمیم گیری شود.

** حضور منجی یک جهت گیری مشترک بین فرقه های اسلامی و نقطه اوج تفکر اسلامی است
وی در ابتدای سخنان با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت مهدی (عج) گفت:‌ همه فرقه های اسلامی در موضوع ظهور قطب عالم امکان امام زمان (عج) متفق‌القول هستند که این منجی عالم بشریت جهان را پُر از عدل و داد خواهد کرد.
نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: حضور منجی موضوعی است که بین فرقه های اسلامی یک جهت گیری مشترک و نقطه اوج تفکر اسلامی است که خلقت و زندگی دنیا را از نیستی انگاری نجات می دهد.
لاریجانی ادامه داد: به همین دلیل دعا برای امام زمان (عج) جایگاه مهمی دارد و ما امیدواریم خداوند مسلمانان و ملت عزیز ایران را موفق به ادراک حقیقت ظهور کرده و از شر دشمنان اسلام حفظ کند.

اخبار مرتبط

نظرات